Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg ble gravid med min nå forhenværende kjæreste (som stakk da han fikk vite om graviditeten), så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Jeg skal beholde barnet, men lett blir det ikke, for verken mamma eller pappa vil snakke med meg, støtte meg eller se meg. Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre, burde jeg snakke med barnefaren eller bare la han gå?

Håper på svar. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville bare latt han være. maser du driver du han bare vekk fra deg.

ring amathea (tror det er sånn det skrives), de hjelper deg. de gir råd og vet dine rettigheter.

du har vel en veninne elelr flere som støtter deg og vil være der for deg?

hvis ikke finner du sikekrt noen her inne som vil være vennen din som ikke bor for langt unna

lykke til med baby :)

Skrevet

heisann :)

Så bra at du skal beholde barnet..tror heller ikke du bør mase på barnefaren, kommer nok ikke noe godt utav d..men dårli gjort av han da! Er altfor mange som ikke stiller opp asså! Men hva er greia med foreldrene dine? Er det helt isfront der? Pga av babyen eller? De forandrer nok mening etterhvert når de får se lille nurket da..men håper du har andre venner og slektninger som stiller opp for deg da :) Hvis du vil prate med noen, er det nok av folk her inne som stiller opp da :)

Lykke til!

Skrevet

Hei:-)

Synes det er flott av deg å beholde barnet. Ikke mas på han, enten kommer han eller så får det bli hans tap om han ikke vil ha noe med ungen å gjøre, er han som går glipp av noe fantastisk.

Du får si fra hvis du vil ha noen å prate med eller skrive brev med, stiller opp jeg:-)

Håper ting ordner seg for deg, lykke til!

Skrevet

uff ingen lett situasjon :( men veldig bra at du beholder barnet :)

selv ble jeg også alene da jeg ble gravid, barnefar har aldri stilt opp og jeg og lillegutt har klart oss veldig fint... han er nå blitt 15mnd!

selfølgelig er det slitsomt til tider men alt går :)

jeg har fått mye råd og hjelp fra amathea, et kjempetiltak mener jeg.... og igjenom dem fant jeg meg 2 gode venniner som jeg er mye sammen med, gikk på svangerskapskurs for alenemødre...

ønsker deg masse lykke til og vis du trenger og prate eller noe så må du gjerne snakke med meg :)

Skrevet

Hei. Gratulerer med spiren.

Jeg var i samme situasjon som deg for noen år tilbake. Barnefar kom på banen først når vesla var 18 mndr gammel. Nå er hun 3 år og vi har begynt å treffe ham noen få ganger i året. Han har hatt henne 2 netter til og m, og vært med i de 2 siste bursdagsfeiringene. Bor 3 timers kjøretur fra oss.

Hvis din forhenværende kjæreste egentlig i bunn og grunn er en ordentlig og grei fyr, tror jeg han vil åpne øynene etter hvert. Noen bruker lengre tid enn andre, men de fleste kommer gjerne på banen etter en tid, når nyheten og skrekken har lagt seg litt.

Du har en spennende tid foran deg. Ønsker deg alt godt på veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...