Gå til innhold

Mange som fikk hastekeisersnitt?


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Det ble det på meg. Rart, for jeg har aldri tenkt tanken på at det skulle bli keisersnitt. Men takkevære flinke jordmødre og leger på Haukeland så ble det en fin opplevelse for det :)

Føler meg kanskje litt "snytt" for fødselen, og er litt skuffa for at kroppen ikke klarte å presse ut Magnus på vanlig måten, men sånn er livet, får ikke velge! Også veldig glad for at jeg ikke viste det ble keisersnitt på forhånd, for da hadde jeg nok gått å gruet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde haste KS. Gikk 17 dager over tiden, og hadde en stooor baby som lå med ansiktet opp. Holdt på i 25 timer før de bestemte seg, så jeg føler jeg har hatt begge deler på en måte... Føler med ikke akkurat snytt, men skulle ønske jeg slapp operasjons sår og alt som følger med, når jeg likevel hadde lagt så lenge med rier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo her le det oxo haste ks.. hu hadde kveilet seg inn i navlestrengen sin . så hjertet slo så dårlig mellom riene.. og skal si jeg var glad da narkosen kom :) føler meg ikke snytt da jeg hadde rier og kom til 8 cm. fikk lissom opplevd deler av en fødsel hvertfall.. enda godt en fikk hjelp så alt gikk bra sier jeg bare.. :) tenker slik på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble det på meg denne gangen også. Fødselen ble nesten akkurat som min første, 37 timer denne gangen fra første ri til ks. Riene førte ikke til åpning, bare et par cm - og til slutt stoppet bare alt opp. Så da ble det ks.

Syntes det var en fin opplevelse, eneste som var ekkelt var at spinalen ble satt for høyt, slik at jeg ble bedøvd ut i armene og helt opp til halsgropa.

Bekkenløsningsmertene overdøvet operasjonsmertene i dagene etterpå, så jeg kan nesten ikke si at jeg merka noe til at jeg var operert. var jo naturligvis veldig ondt å snu seg i senga, og å komme seg opp og ut av senga de første dagene, men må si det går jammen fort over! Etter noen få dager er man jo helt som før igjen. Da jeg kom hjem fra sykehuset ble jeg forkjølet, og har nå hostet i 2 uker. Det har ikke gjort ondt i det hele tatt i såret. Husker fra forrige gang at det var fryktelig vondt å nyse, men som sagt - denne gangen har jeg ikke hatt ondt.

Føler meg ikke snytt for fødselen, hadde smerter så lenge at jeg ville bare at de skulle få ut ungen, uansett metode, så ks ble en stor lettelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå skrev jeg et langt svar her og så tuller pcn seg :(

 

Endte med hastekeisersnitt her også pga hun lå så skeivt at jeg i siste fase begynte å lukke meg i stede for å åpne meg! Det var temmelig vondt siden jeg ikke hadde sjans for å holde pressriene igjen og epiduralen ikke var satt riktig så den fungerte ikke. Den lilles hjerterytme var ustabil og jeg hadde ikke sovet på tre døgn pga rier så jeg var takknemlig for keisersnitt.

 

Hadde heldigvis forberedt meg på at alt kunne skje. Litt snydt har jeg følt meg men på en annen side så kunne det ikke ha gått annerledes. Det viktigste er at vi begge er i god behold. Kanskje kommer muligheten for en normal fødsel neste gang.

 

Anbefaler å få snakket med jordmor hvis en har det litt tungt med keisersnittet. Ikke bra å gå med det, kjenner en som sliter to år etterpå. Her får man tilbud om en slik samtale men jeg takket nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble hasteKS på oss også. Hadde vi ikke fått KS hadde jeg vel liggi der med rier enda tror jeg... Fikk henne ut tre minutter over midnatt inn i september, men siden terminen min var 19.aug føler jeg meg mest som august-jente. Ble satt lagt inn for igangsetting onsdag den 30/8,og satt i gang med drypp på torsdag 31/8. Alt gikk veldig fint, men føler også at jeg ble snytt for en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her ble det også Hastekeisersnitt. Har ei jente fra før og hun lå feil så det ble keisersnitt da. Med nestemann skulle jeg prøve å føde og kom til 8 cm åpning. Da var det en kant som gjorde at jeg ikke fikk større åpning. Fikk pressriene og etter ganske mange timer ble det KS. Var glad for det da siden barnet var uvanlig stort, og antakelig ville ha blitt sittende fast..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...