Gå til innhold

Vondt i underlivet etter fødsel-hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sydd ganske lenge etter fødselen som var for 10 dager siden, men vet ikke hvor mange sting. Det gjør fortsatt vondt når jeg står-strammer og verker. Pluss at jeg synes det kjennes veldig "klumpete" ut der nede. Er dette vanlig? Hvor lang tid tar det før det føles bra igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at om ein syr lite eller ingenting bør underlivet vere "i orden" igjen til 6-veker kontrollen. Jo meir du har sydd, jo lenger tid utover 6 veker må du rekne med at det kjennest "rart".

Så du får smøre deg med tålmodighet.

Gratulerer med babyen forresten!

Skrevet

Takk for svar:) Jeg får vel bare innse at det tar tid- jordmoren sa at jeg ikke hadde revnet så mye, men at det var en litt komplisert revning- så får vel bare gå litt rart ei stund til:)

Skrevet

Ja, vi får berre finne oss i at det å sitte/gå rart ei stund er ein ubehageleg bieffekt av det å få baby. Og som med veldig mykje anna når det gjeld baby, så kan du tenke på den generelle "reglen": T T T, Ting Tar Tid.

Skrevet

jeg fødte for 7 mnd siden og har vært mye plaget med smerter.måtte bruke både tang og vakum for å få ut barnet og de måtte klippe mye.fortsatt gjør det vondt å forsøke å ha samleie,men er på bedringens vei.jeg hadde vondt for å sitte i rundt 3-4 mnd.sorry,men dette kan ta litt tid...........

Skrevet

jeg hadde vondt i cirka to uker, så merket jeg ikke noe lenger, så det trenger ikke ta så lang tid. jeg ble klippet, og selvfølgelig også sydd.

men drikk mye vann hvis du ammer, jeg fikk hemoroider da babyen var tre uker. det var myyyyyyyyyye verre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...