Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen barn her som har fått Prevenar samtidig som Mmr-vaksinen?

Jenta mi skal få den andre og siste dosen Prevenar, og helsesøster sa at den kunne settes i samme slengen som Mmr vaksinen.

Nå har det seg slik at ei venninne av meg er i samme situasjon med sitt barn og ho har fått beskjed om å komme inn to forskjellige ganger siden hennes helsesøster ikke ville gi Prevenar og Mmr samme dag.

Vi tilhører samme helsestasjon.

Hva har dere hørt eller erfart?

Jeg har ringt på helsestasjonen, men der var det selvsagt ingen tilgjengelige for øyeblikket.

Ps: Ønsker ikke svar fra vaksinemotstandere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men jeg anbefaler det ikke! Vi fikk en påfølgende (uforklart) infeksjon hos barnet, to uker senere, legene på sykehuset mente at det var litt for mye av en trøkk på immunsystemet å få begge samtidig. Det sagt, infeksjonen hadde ingenting med vaksinene direkte å gjøre, det var bare for mye for kroppen hennes og hun ble mer syk av noe annet enn det hun ellers ville ha blitt. De var overlykkelige over at hun hadde prevnavar, mmr, vannkopper og alt det andre i vaksineform, da slapp de å bekymre seg for disse.

Skrevet

Takk,for svar. Kjekt å høre andres erfaringer.

Da deler vi det opp slik at hun får dem hver for seg.

Skrevet

Jenta vår fikk disse 2 samtidig og det var 2 uker siden hun fikk dem i går..Eneste vi merket etterpå var at hun var slapp og trøtt + at hun fikk feber på natta..Dagen etterpå var hun like fin igjen :)

Skrevet

Vi fikk beskjed av hs om at vaskinene skal ha MINST 14 dager mellomrom, pga bivirkningene og andre ting som kan oppstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...