Gå til innhold

samsoving og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 9 månder og spiser fortsatt ett par ganger i løpet av natten. Hun sover også sammen med oss deler av natten, etter som i 4 tiden om ikke før nekter hun og sove for seg selv- ja jeg kan sikkert være strengere mot henne men det får bare være.

Derfor noen spørsmål til dere erfarene samsovere-

Hvor lenge ammer dere på natten?

Hvor lenge samsover dere?

Hvordan sluttet dere? Ble det mye bråk på natten?

Sluttet dere og nattamme når dere sluttet med pupp på dagen, eller ville ungen fortsatt ha på natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri samsovet syntes tulla skal få sove i sin egen seng.Ligger i kurven sin. Stoppet å amme om natten når tulla var litt over 2 måneder sover hele natten. Legger godt på seg så helsesøster sa det bare var å la henne sove. Hun er nå 3 måneder.

Skrevet

Samsover med henne hele natta. Vet at jeg må legge henne i egen seng pga vanen, men det er så utrolig betryggende og praktisk at hun ligger sammen med oss. Hun har eget teppe, jeg legger meg i samme høyde som henne osv. og ser ikke noe galt i å samsove bare man tar forholdsregler. Det er forsket på at det gir trygge unger, hvem vet?

Hun spiser ca 3-4 ganger om natta, så for å få god søvn gjør jeg dette. Men må avvenne henne med det for som sagt jo eldre hun blir, jo vanskeligere blir det å avvenne.

Jeg fikk et tips før mitt første barn kom fra en far: "Gjør det du synes er rett for deg og babyen". Istede for å høre på alle andre råd. Med mitt første barn torde jeg ikke det, fordi jeg skulle gjøre som en god mor å høre på helsesøster osv osv. Men med mitt andre barn skjønner jeg de kloke ord, og styrer selv hva som er best for mitt barn.

Skrevet

Da trengte vel strengt tatt ikke du å svare på dette innlegget??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...