Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Åh nå føler jeg meg som verdens verste mor. Lillegutt sovna i senga sammen med meg tidlig i mårest. Tenkte at jeg skulle legge han i sin egen seng da han hadde sovna, men jeg sovna vist selv også....våkner med at jeg hører et dunk og der ligger lille gutten min på gulvet å skriker! Åh stakkar syns så synd på han... eneste synlige skade er en opphovna overleppe, men er så redd om han kan ha fått hjernerystelse eller noe....han virker i fin form da. Bør jeg ringe lege...?
Expat Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Det er bra at han skriker. Ved den minste besvimelse så skal de til legen. Du kan godt ta en telefon til hs, og så gir de deg sikkert svar, men vanligvis ser man det litt an iløpet av dagen. De skal være våkne hver 3de time. Og ellers være som normalt. Så går det nok greit. De fleste gjør dette i løpet av det første året...
Gjest Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Jeg TROR ikke at gutten din har fått en hjernerystelse fra den høyden. En venninne av meg mistet barnet sitt på baderomsgulvet fra stellebordshøyde. Det endte med en liten hjernerystelse. Det som er "bra" oppi det hele er at hvis leppa er opphovnet, tyder det på at han landet på ansiktet. Det er mindre farlig enn om de slår bakhodet. Hvor gammel er sønnen din? Vår veldig aktive gutt på nå 1,5 år har falt fra sofaen mange ganger. Hjertet hopper like mye hver gang, men han er så turbo at jeg klarer ikke alltid å forhindre det. Fra han var 1 år ca. så har det vært veldig mye knall og fall. Fra sofaen så ender det i verste fall med en kul (de får jo mer solid "knoll" etterhvert).
Ranveig R Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Det går nok sannsynelgvis veldig bra. Berre vér obs på det som Expat skriv, ikkje la han sove heile dagen. Viss han kastar opp kan det og vere tegn på hjernerystelse. Det er bra at han skreik med det same. Ellers så er sjeldan ei vanleg seng så veldig høgt over golvet, og babyane tåler ein trøkk. Eg blei vettskremt då guten vår (10-11 mnd då) kraup ut av senga vår, men når eg tenkte meg om så dett han lenger når han står oppreist og veltar, enn det han gjorde då han kraup ut av senga. Så lenge babyen er i god form etterpå, er nok ingen skade skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå