Gå til innhold

Til alle dere som prøve og provesere folk her inne!

miss.alwayssmiling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette står på første sidet av denne forum og eg syns at dei som må absolut skrive frekke innlegg og klare ikk respektere andre sine valg burde lese dette godt:

*Det er ikke alltid at det passer å være gravid, og man velger derfor å få utført en abort. Dette er lovlig her i Norge frem til uke 12. Denne debatten er for dere som lurer på om dere skal ta abort og trenger å lufte tankene og for dere som har vært gjennom en provosert abort. Det kan noen ganger være godt å snakke med andre om dette, for det er ingen enkel avgjørelse å ta når man først har blitt gravid, selv om det kan være den eneste riktige avgjørelsen. Respekter hverandre for de valgene dere gjør!

Vennlig hilsen jordmor Siri*

Håpe virkelig at dei som er her inne "for å forandre noen sin meining" eller "prøve å få dei som velge elle kommer vil velge" abort kan la vær og blande seg inn plasser der dei er ikke velkommen. Eg komme ellers til ta kontakt me Administrator her inne for å gjøre noe me disse folkene, hjelpe ikke å trykke på anonym knappen for det er veldig lett å finne ut hvem dere er. Så nå har eg gitt beskjed.

Som eg har nevne tidligere, denne siden er for å hjelpe dei som er i tvil. Abort er ingen lett valg, og dei vil gjerne høre fra andre som har gått gjennom det, ska gå gjennom det, eller kjenne folk +++.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er sant at en ikke skal skrive innlegg bare for å provosere eller gjøre det vanskelig for dem som står ovenfor et valg. Men dette er et tema som virkelig tar tak i folks følelser, så klart fordi det dreier seg om veldig viktige ting. Og mange lar seg nok rive med og klarer ikke å uttrykke det de ønsker å si fordi en blir så sint eller lei seg eller frustrert eller hva som helst.

Jeg personlig er i utgangspunktet i mot abort. Særlig i den grad det vanligvis blir brukt her til lands, "det passer ikke akkurat nå", "økonomi", "har nok barn fra før", eller verst av alt der det nærmest blir brukt som prevensjon. Men det finnes sikkert noen situasjoner, der det f.eks står om mors liv, der det kan være det beste. Og det betyr ikke at jeg ikke føler med dem som står ovenfor valget, og som evt tar valget og angrer etterpå. Det er helt klart mange som virkelig sliter i livet og om blir gravide og ikke ønsker det. Men likevel, jeg ser på fosteret som et levende vesen fra første stund, og DERFOR er det ikke så enkelt å "respektere" (som alle sier at vi må) at noen velger abort, FORDI jeg tror at det er et levende vesen. Hadde jeg ikke trodd det så var det jo en annen sak, men det er det jeg mener og kan ikke forandre på det. Derfor, siden det da for meg er å fjerne et liv (mildt sagt) så kan jeg på lik linje med at jeg ikke mener at det er greit å "fjerne" din mann eller dine foreldre eller til og med dine fødte barn senere i livet, ikke synes det er greit å fjerne livet i magen?

Håper dere forstår hva jeg prøver å si...

Når det er sagt så synes jeg det var godt sagt det en av dere skrev her et sted at etter det evt er utført en abort, så trenger en ikke snakke mer om det. Det er gjort og kan ikke gjøres noe med, enten en angrer eller ei. En skal ikke dømme folk for det en har gjort, men det må være lov å forsøke å påvirke hverandre i forkant. På en fin måte selvsagt. Eller er det bare dem som støtter abort som har lov å si nettopp det?

Det er faktisk like støtende for oss som ikke støtter abort å høre mennesker anbefale abort som det er for dere som støtter abort å høre oss fraråde det...

Skrevet

"Det er faktisk like støtende for oss som ikke støtter abort å høre mennesker anbefale abort som det er for dere som støtter abort å høre oss fraråde det.."

Det er kanskje en av grunnene til at slike siden som dette bør få være i fred for de som blitt støtt av emnet abort!

Skrevet

Akkurat, er enige me hu her øver meg.

Men du MammantilLykkeliten:

Syns måten du skreiv det på va fint. Og sånn burde det holdes her inne. Men denne siden er ikke for dere, og dere ønske og ha en side for dere som syns det er feil så søk om deres egen side. Eg er ikke gravid, og har ikke tenkt å ta abort igjen om eg eventuelt blir gravid.Eg har tatt abort en gang, og har ei jenta på 1 1/2år. Ikke alle her inne "støtte" at folk tar abort, men dei tar jaffal hensyn til ka den personen går gjennom. Eg blir så sinte når eg sitte å lese dei som svarere dei stakkas jenter/kvinner her inne på en stygge måte. Og er derfor eg har lagt ut dette innlegg.

Dere ska få lov til ha deres egen side og klage på. Men lese det hu jordmora skrive på framsidet igjen, For her inne så SKA DU RESPEKTERE det man velge.

Skrevet

...bare ikke glem at alles utgangspunkt er ikke "ordnede forhold" når de vurderer abort...

Skrevet

Eg har ikke skrevet dette her for å støtte abort, eg har skrevet dette her fordi dei som vurdere det støtte. rett å slett =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...