Gå til innhold

Når begynte dere å gi bare kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alder på barna?

Jenta mi har fått MME siden hu nvar 3 måneder gammel og vi har blanda vanlig melk med MME i 1,5 måned nå...Kan vi gå over til kun kumelk nå? Hun er 12,5 måned gammel...Får en flaske melk etter kveldsmaten..Den på morgenen har vi kuttet ut for noen uker siden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med det når hun var 11,5 mnd gammel, gikk kjempefint. De sier rundt 1. årsalderen, så da kan du trygt prøve. :o)

Skrevet

Du kan nok trygt gå over til vanlig melk nå.

Jeg har prøvd det med min datter, som nå er litt over ett år, men hun vil kun ha mme. Blander det med lettmelk så håper hun gradvis vil venne seg til den vanlige melka. Både jeg og min mor sluttet å drikke melk da vi var 1-2 år, rett og seltt fordi vi ikke likte/liker det. Håper det ikke skjer med mi jente for det er så upraktisk :-)

Skrevet

Datra vår var 10 mnd da hun fikk kumelk og har siden drukket masse melk.

I og med at dere allerede har brukt litt melk i mme, og barnet ikke har reagert på det(utslett, vondt i magen osv),er det bare å kjøre på. Helsesøster sa til oss at vi ikke burde overstige 5 dl pr dag med melk. Grunnen til det er at mange barn er veldig glad i melk, og dermed drikker seg mette på melk istedet for å spise.

Skrevet

vi begynte når poden var ca 11mnd. de sa på helsestasjon ved ca 1års alder, så du kan bare prøve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...