Gå til innhold

Caquita er du her?:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Memo anbefalte meg å lete opp deg her, har planer om å flytte til spania neste år, for å studere spansk, og hun ville heller anbefale salamanca istedet for barcelona pga spansken.. Så da sa hun at du bodde i salamanca:) Hvordan er det der? Er det familievennlig? Har en liten gutt som er 1 år nå. Holder på å sjekke forskjellig på nettet, universitet og skoler, har ikke helt bestemt meg for hvor jeg vil dra enda, så jeg sjekker litt forskjellig..:) Har du f.eks hørt om enforex? Er det en bra skole..? Tenker litt på størrelsen på byen også, er jo veldig mye mindre enn f.eks barcelona, og det passer jo egentlig oss bra.. Hvordan er prisene på leiligheter og sånn der? Ble masse spm fra meg her nå da, håper du gidder å svare:) Og hva med f.eks barnepass, barnehage/dagmamma?

 

klem

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hege85!

 

Oi har ikke vaert her pá kjempe lenge ogsá fant jeg dette innlegget ná.. Jo jeg bor i Salamanca, men vet desverre ikke sá mye om skoler her.. ikke enforex, og heller ikke kjaeresten min som er herfra har hórt om den. Mener du sprák skoler eler universitet? Det er en del sprákskoler her.

Det er sant at spansken her er "ren" eller hva men skal si.. i motsetning til Barcelona hvor folk kanskje heller snakker katalansk. Det er en veldig vakker by, har et gammelt universitet og fine katedraler. Det er en universitetsby, mange studenter godt uteliv, kanskje ikke kjempe aktuelt nár men har barn men.. :)

Jeg har en gutt pá 8 mnd, og jeg har ikke vaert saerlig sosial med andre módre her.. jeg er 26 ár og her i spania er jeg "ung mor" folk fár ikke barn fór de er rundt 35 her. Man starter á jobbe allerede etter 4 mnd permisjon og da er det vanlig at besteforeldrene passer barna, sá i parker og lekeplasser er det flusst med besteforeldre og barn.

Jeg flytter til Kóbenhavn om to máneder, og flytter sikkert tilbake til spania pá et tidspunkt, men tror jeg ville foretrukket Barcelona da det er en by som passer meg litt bedre. Salamanca er litt konservativt.

Lykke til, og bare spór hvis det er mer du lurer pá!!

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...