Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Hei, Lurer på om dette er helt naturlig for dere? Har fått inntrykk av at noen er kjempe flinke og ande tenker ikke tanken en gang. Det må være veldig koselig å få noe personlig når man får barn fra mannen sin. Til de som ikke gir noe, hvorfor?
vinterpappa Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Til de som gir noe: hvorfor? ;-) Er dette en veldig viktig ting? Jeg forstår ikke helt greia med disse gavene. Det er alltid flott å få gave, men hva er det som gjør barselgaver så viktige? Selvsagt settes den oppgaven dama har løst høyt, men det å få barn er vel en såpass stor ting at en gave blir som en bagatell i forhold. Litt meningsløst egentlig. Kanskje en gave i form av spa eller noe sånt er mer verdsatt en måned eller to etter fødselen? Når det er sagt, så har jeg vel egentlig planer om å gi noe. Men jeg vet ikke helt når ennå.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Jeg hadde satt pris på bare en liten rose, eller blomsterbukett. Synes ikke det er noe vits med så voldsomme ting. Og spa og sånt må en jo uansett utsette noen mnd og da blir liksom poenget borte. Det kan hun jo få til bursdag en gang. Har ikke fått noe jeg, og det er egentlig litt sårt, gråt en del tårer for dette da babyen var nyfødt. Fikk heller ingen blomst da jeg lå inne med kraftig bekkenløsning de siste mnd før fødselen. Herregud egentlig så er det jo helt teit at jeg føler det slik. Han er en utrolig snill og flott mann og er som skapt for papparollen, så jeg har ikke noe å klage over. Men så er det bare dette med blomster som jeg har en liten forkjærlighet for. Fortalte han for noen år siden at jeg setter pris på en bukett blomster i ny og ne, men da har han liksom blitt litt sur og bare fått dårlig samvittighet. Kanskje jeg bør gjenta det? Ja ja, det er jo ikke så viktig akkurat. Vet han er glad i meg og setter stor pris på meg så jeg skal være fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Hei, Jeg forstår deg....hadde det så vondt på sykehuset spesielt når andre fikk så mye oppmerksomhet, blomster, champagne, enkelte fikk diamantring eller øredobber. Etterat vi kom hjem og fordi vi skulle ha besøk fra familien, spurte han meg om han skulle kjøpe blomster siden han skal ta en tur på butikk (men det var ikke for meg, men fordi det skulle folk komme hos oss).....og han er akkurat som din en veldig god mann..... Jeg er så lei meg...jeg vet at jeg må ike henge i detaljer men jeg kommer aldri til å glemme.... dumt både av han og av meg
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Hei, Dette er ikke for å være slem eller noe så jeg håper du ikke missforstår. Men din mann fikk meg til å hyl le 4 dager over termin. Det var så godt å le. Dette pga at han ville kjøpe blomster til dere skulle få besøk. Damer jeg tror vi bare er nødt til å huske på en ting. MENN er VELDIG ENKLE.
Heidi *har to skjønne gutter* Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Det er KLART at det å føde barn er en gave i seg selv som ikke kan sammenlignes med noe annet, men likevel.... Vi skjenker mannfolka en kjempegave, fordi dere har lik foreldrerett til barna, men VI HAR GJORT HELE JOBBEN, og det er ingen enkel jobb skal jeg si dere!! Og rett etter en fødsel er det masse rare følelser i sving som ikke kan forklares, og en av disse følelsene går på å ENDELIG ha kroppen sin for seg selv, og dertil være alene i fokus... Ikke at vi ikke er glad for barnet, men når ens egen kropp har vært okkupert i så stor grad i så lang tid så trenger man også en bekreftelse på at mannen ser verdien av det en har gjennomført! Føler ikke behov for hverken diamanter eller smykker eller noe sånt, men bare noe som markerer akkurat dette.. F.eks noe deilig kroppspleieprodukt, en ny parfyme eller et nytt klesplagg... Noe symbolsk... Eller en blomsterkvast eller EKSKLUSIV SJOKOLADE for de som ikke skjønner symbolverdier... Eller en bok eller et blad, tipsene er mange... Men vis for all del at dere fortsatt ser og setter pris på damen selv om barnet har kommet inn i livet deres og beriket det så mye! Jeg fikk ingenting etter min første fødsel, og selv om jeg aldri har sagt noe til ham så var det litt sårt....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Jeg har alltid fått barselgave (alle 4 gangene). Noen ganger blomster, andre ganger personlige ting som har en spesiell betydning. Bare for meg og barnet. Og det betyr så utrolig mye.
Stikkan Skrevet 8. oktober 2006 #8 Skrevet 8. oktober 2006 Ser noen får champagne i gave, er ikke det litt upassende. Har ikke tenkt å gi noe til mor jeg, muligens en blomster bukett. Setter jo pris henne, men syns at det ikke er anledningen får å gi bort diamant ringer
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg hovnet skikkelig opp i fingrene på slutten av svangerskapet og måtte derfor ta av meg forlovelsesringen, en helt glatt gullring. Min kjære hadde da lurt seg ivei til gullsmeden og fått satt inn en liten diamant. Han har sagt at han vil gi meg en for hvert barn vi får sammen. Syne sdet var utrolig søtt jeg da....Fikk en CK klokke også, men ble mest glad for ringen!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 jeg venter nr to, og forventer ingen barselgave fra faren denne gangen heller. tror ikke han tenkte tanken på det forrige gang, men jeg savnet ingen gave fra ham. fødselen var en stor påkjenning for far også. å være tilstede ved fødsel kan være veldig tøft! synes ikke jeg har rett til å forvente en gave fra far etter en fødsel. barnet er den beste gaven!
samboer87 Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 hmm dette har jeg faktisk ikke tenkt over men tror nok jeg ville blitt skuffet hvis jeg ikke fikk en liten rose en gang alikavell..har vell noe å gjøre med det som dere sier at det er godt å komme i fokus igjen..
anjelixa_fikk jente 14 mars :) Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Har ikke tenkt å gi gave????? Hva er det for slags tøys? Nei vettu hva, damene deres har vært igjenom et laaaangt svangerskap og i tillegg en av livets viktigste, tøffeste oppgaver, sette et barn til verden. Greit at ikke damer forlanger eller forventer det, men det må da være det aller minste man kan gjøre å kjøpe en blomst til kjæresten sin etter en slik bragd. Gjerne noe enda flottere om man har mulighet til det....
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Det høres jo nettopp slik ut, at damene forventer det! Det går an å vise at man setter pris på hun uten å kjøpe gaver hele tiden! Jeg har planta et frø som har fått gro i 9mnd, det er vel en fin gave..eller?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Tror ikke alle ser det på den måten. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor så mange jenter går å skjuler en skuffelse, eller anklager mennene i ettertid. De færreste har hørt om barselgave, og det er ikke så mange av dem her inne på BIM for å lære om det heller. Jeg gjorde det enkelt for mannen min. -Da jeg ble lagt inn for svangerskapsforgiftning og jeg skjønte det nærmet seg, så fortalte jeg han at jeg ønsket meg en blomsterbukett og ett stykke Napoleons kake! -Og det fikk jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #15 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg husker når jeg fikk førstemann. Jeg lå på samme rom som en gammel venninne - vi fødte nesten samtidig. Og det var påske og alle butikkene var stengt. Og når mannen hennes kom på besøk hadde han gått til en blomsterbutikk og banket på og spurt om han kunne få kjøpt blomster fordi han hadde blitt pappa. Det fikk han selvfølgelig. Jeg husker jeg ble litt misunnelig for jeg fikk ingenting. Men det viktigste er ikke å få en gave, det viktigste er at jeg hadde en mann som var snill og som elsket meg og som er verdens beste far. Så de blomstene betyr ingenting i forhold til det. Det har jeg lært i ettertid. Selvfølgelig er det koselig med en oppmerksomhet av og til, men akkurat ved en fødsel syns jeg kanskje ikke det er nødvendig. Da får man jo den største gaven man kan få i seg selv.. Men det skal være sagt at han kom hjem med blomster en gang og jeg spurte hvorfor? Vet du ikke hvilken dag det er i dag sa han.. Ååå, det er bryllupsdagen.. haha.. han husket det og ikke meg.. Sånt betyr ikke så mye for meg -det er så mange andre ting som er viktigere Så lenge man har kjærlighet så har man det man trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå