Gå til innhold

Emma har så mye "puss" i det ene øyet - 2,5 uke gammel - noen som har råd?


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Hun har hatt det nå i ca en og en halv uke. Jeg prøver å være flink å dryppe morsmelk i det øyet, men det ser ikke ut som at det hjelper stort i og med at hun har det enda. Det er bare i det ene øyet, så jeg tror jo ikke det er betennelse...men hvor lenge skal dette vare?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia Elias og Emmas mamma :)

 

Husker jenta mi på 3 var forferdelig plaget med det mår hun var ny, det var sommeren 2003.

Det var helt vannvittig, vi kunne ikka ha noe vinduer oppe i huset eller i bilen, for det begynte å renne med en gang.

Men fikk det til slutt vekk med masse drypping med morsmelk og saltvann.

Prøv å dryppe først, så tørke med makeup pads, de loer ikke.

Og ny pad for hver gang :)

 

Du får se om det hjelper. Så må du jo unngå trekk på prinsessa di :)

(Men det gjør du sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har datteren vår også. Iflg helsesøster er det tette tårekanaler, og kommer til å gå over av seg selv etterhvert. Dersom hun ikke blir rød på det hvite i øyet gjorde de ikke noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å søke kontakt med en homøpat, du. Alexander hadde tette tårekanaler da han var ny og vi fikk et middel med homøpaten som hjalp veldig godt. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har en del av det enda, (4 uker på torsdag) men stort sett bare i det ene øyet. Var på HS på mandag. Ikke spes hoven eller rød. Ble anbefalt å massere på siden av nesen langs under øyet (noen som skjønte det tro?) Da masserer man tårekanalen og dette hjelper visst.

 

Er til tider så mye at han ikke får opp øyet stakkars. Man må bare fortsette å dryppe og huske å dryppe begge selv om bare ett er plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...