verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Mannen min jobber på sjøen, og har akkurat kommet hjem. Han skal være hjemme i fire uker, og reiser den dagen jeg har termin. Nå er han på kurs i London, og blir der til torsdag. Han ringte nettop hjem, ganske så eplekjekk, med litt for mye innabords. åååå blir så irritert altså. Til helga som kommer så skal jobben hans ha firmafest i en annen by, og det har han fått for seg at han skal reise på. Jeg var i utganspunktet med på dette, at vi skulle reise, men tar ingen tjangser så tett opp under temin. På toppen av det hele så reiser han på kurs igjen den 25 og kommer hjem den 30. Til Frankrike, ikke to timer hjemmenifra.....og jeg har termin den 03 oktober.Hva er liksom odsen for at han får bli med på fødsel da???? Og skjønner ikke hvorfor han på død og liv må reise på kurs. Driter i om han er med på fødselen jeg, men det hadde vært litt greit om han hadde vært her hjemme med de andre ungene, og var hjemme når jeg kommer hjem fra sykehuset. Hadde vært fint med litt hjelp før han skal reise ut igjen!!! Hva syns dere, er det jeg som er urimelig her, eller skal jeg sette foten ned en gang for alle???? ååååå måtte bare få blåse ut av meg litt....
lillebollemor74 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Skjønner at du er forbanna, men skjønner ikke at han tør å dra når det er så tett oppunder termin. Rimelig avslappa type du. Hadde nok insistert ganske kraftig på at han skulle holdt seg hjemme fra den siste turen ja. Alene under fødsel og med de andre ungene... må si du er tøff.
Emmilo Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Den kursen må han jo ikke dra på... Familjen trenger han! Hallo! Snakk med han.
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 12. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2006 ja vet du, det skal jeg. For jo mer jeg tenker på det, desto mer forbanna blir jeg. Finnes jo grenser da!!!!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Føler meg litt som en alenemor i det siste jeg og =P Gubben jobber mye og reiser mye nå, og skal også til Frankrike rett før termin(han kommer hjem dagen før). Synes det er greit at han drar egentlig, men synes han kunne sjekket litt bedre om muligheter for avlastning for høygravid kone med bekkenløsning mens han var vekke...=/ Er ikke bare bare å løpe rundt etter en to-åring alene hele dagene! Men ser jo ikke jeg har noe å klage over da...her er det tross alt bare en som trenger pass! Lykke til med praten, det ordner seg nok =)
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Ja hva f... feiler det dem egentlig?? Her er det enda ikke avklart om det blir fødsel eller keisersnitt og så driver han og tror han skal på tur 14 dager etter termin. Altså, greit nok, det er jobbtur og jobben signaliserer at det er veeldig gode grunner for å utebli. Turen er fra tors-lørdag så noe er jo også i arbeidstida. MEN jeg har det så stressende med følelsene rundt fødsel at jeg føler at ALT anne må være klart - jeg må rydde bort andre problemer for å si det sånn. Så i går ba jeg om å få vite om han skulle reise eller ikke, og da sa han at ja i utgpunktet skulle han det. Greit sa jeg, da reiser jeg til hjemplassen min (til mamma og pappa)og føder der, for jeg klarer IKKE å gå å tenke på at jeg muligens blir alene med en på 7, en på 1,5 og en nyfødt babay - når jeg faktisk ikke skal løfte noe (i tilfelle keisersnitt). Kommer meg jo ikke på butikken engang! Så mente han at vi kunne ordne barnepass til de eldste to. MEN hos meg er det mye et prinsipp!! VI skal komme FØR jobben, jeg vil at han skal være mer interessert i oss 2 UKER etter fødsel enn et jæ... fabrikkbesøk!!! Koker når jeg tenker på det - mye fordi han ALLTID prioriterer jobben, og jeg har gått og bært alt hjemme og vært like blid. Spørs om jeg er lei av det! Og kan love at jeg IKKE er like blid lengre!!! Og han går og lurer på hvorfor jeg er sur!!?? Så nei jeg syns IKKE du er urimelig, hvert tilfelle er jo selvsagt unikt og det er mulig din mann normalt alltid prioriterer dere først. Men jeg føler at her har det har vokst seg så stort at nå er det nulltoleranse! Nå får han vise at han har en familie, og at vi kommer først! JEG må jo alltid prioritere sånn, hvorfor skal ikke jeg kreve det samme av han? Snakk med han du, så får vi håpe det går bedre hos dere enn det gjorde her!! Vet hvordan du har det iallefall!! Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå