Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg er såååååååååååååååååå nær ved å kjøpe meg en 10-pk prince mild.

HVORFOR?

JEg har vert røykfri siden jeg fikk min datter, nå i 10 mnd.

Sliter med vekta, er over 100 kg og 169 cm.

Prøver kutte ut alt som er "godt", som sjokolade, annet snop, deilige oster, brus, fete sauser ol.

Men samtidig som jeg føler jeg må forsake "alt" jeg liker så godt, så må jeg forsake røyken oxo.

Føler ikke jeg får unne meg noe, og ikke går vekta ned heller....

Kanskje slipper godtesuget litt deresom jeg får nyte en blås igjen??

Faan så godt det hadde vert..................

JEg sliter.

Og i går fikk jeg vite at ei veninde med en 6 mnd gammel baby har begynt på igjen.....da fikk jeg enda mer lyst på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De samme tankene hadde jeg. Jeg unner meg ¨å festrøyke. Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg begynt igjen for fullt. Har greid å bare festrøyke i 1 år nå å selv om jeg er ferdig å amme å sånn så greier jeg å holde meg til det selv om jeg er j........ røyksugen nå.

Men så lenge jeg har festrøyken å se frem til så greier jeg å la være å røyke ellers.

Skrevet

Greier du virkelig det?

Det kunne jeg tenke meg også, men så er det det da, at gubben røyker 20 pr dag, og vi fester SVÆRT lite.....

Kan ikke huske sist vi festet...2 år siden kanskje....

Da blir det langt imellom rløykene...

Skrevet

Ikke gjør det, det er ikke værdt det. Røyken kan gi en midlertidig demping av godtesuget og gi en lett midlertidig vektnedgang. Men når alt kommer til alt gjør røyken det vanskeligere å gå ned i vekt. Du forgifter kroppen din. Men ja det er utrolig godt med røyk. Jeg har vært røykfri i 8 mnd nå og kjemper hver eneste dag med røyksuget. Sleit som pokker for å greie å slutte, men jeg greide det og ikke faan om jeg skal tape kampen nå! Hang in there. Du må unne deg andre ting enn det som går i kroppen på noe sett og vis.

Kjenner følelsen av forsakelse ja.

Skrevet

Ja jeg greier det faktisk..hehe.. tok min første røyk etter fødselen 26 november i fjor å har siden da bare festrøyka(er ute 1-2 ganger i mnd)

Siden du ikke er ofte så ute så kan det blir verre ja. Da er det mer fristende med den vesle røyken sent på kvelden når barna i seng...hehe.. den fristelsen skal jeg ikke falle for.... det å ta en røyk hver kveld er verre enn festrøyking, mener jeg da. For da røyker man hver eneste dag. Å festrøyking er noe som hører sammen med alkohol. Å jeg drikker aldri alkohol når jeg er sammen med vesla. Bare når jeg er barnefri til dagen etterpå. Drikker jeg alkohol kommer røyksuget for fullt. Så av den grunn tar jeg meg aldri en øl eller et glass vin til maten.

Siden du fester sjeldent så burde du holde deg unna røyk. Jeg greide ikke det siden røyk var så tilgjengelig pluss at man blir frista med litt alkohol innabors.

Men uannsett gubben din røyker å da skjønner jeg at du blir frista. Går han ut da? Jeg er svært redd for at jeg hadde begynt dersom jeg hadde bodd med en som hadde røyka.

Han er vel så godt innrøyka at han ikke gidder å slutte engang så regner med at det ikke er noe vits å prøve å få han til å slutte sammen med deg. Off vanskelig det greine her.

Jeg ringte hvertfall mye til røyketelefonen når jeg gikk gravid å det hjalp å få snakke med noen om det. Å få litt skryt å :)

Skrevet

HVor skadelig er egentlig denne røyken når man ammer? Jeg sluttet å røyke da jeg ble gravid, og er svært røyksugen!!!

Skrevet

Gikk ned 15 kg da jeg sluttet å amme og begynte å røyke...

Skrevet

Du har jo vært veldig sterkt som har holdt opp i 10 mnd, så det kan vel ikke være verd det å ta en nå. Festrøyk tror jeg du bare kan glemme, det er det ytterst få som klarer å holde det til.

I tillegg blir det å røyke mer og mer en lavstatusting og gjøre, og fler og fler slutter.

Så fortsett med å være røykfri du:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...