Gå til innhold

Vil ikke ha baby, men barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som ikke savner babytiden, men som ønsker seg flere barn? Skulle ønske jeg kunne droppe den første tiden.. eller overlate fødsel og barseltiden til mannen min - ja til "likestilling"!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg kjempegodt. Jeg har en på 3mnd nå. Han er skjønn, men fy fader så glad jeg er for at jeg overlevde den værste første tiden. Av og til tenker jeg at jeg helst vil ha voksne barn. Hehe...

Skrevet

Ja! Snuppa er to år nå, og endelig føler jeg at jeg igjen har hodet over vannet og vi har et liv som fungerer godt. Begynner å tenke mer og mer på at jeg så gjerne skulle hatt en til, men er så usikker på om jeg orker babytiden på nytt. Førstemann sov ekstremt lite og hadde behov for kontakt omtrent 24 timer i døgnet, så jeg gikk rundt i en mangel-på-søvn-depresjon i ihvertfall 6 måneder...:-/

• 1 måned senere...
Skrevet

Åhh, kjenner meg og igjen. Hadde prøvd å forberede meg så godt jeg kunne på at det kom til å bli tøft den første tiden, men gud, så tøft hadde jeg ikke trodd det var. Hadde sår på brystene i seks uker og gutten ammet konstant, sov minimalt og krevde kroppskontakt hele tiden...er fortsatt sliten nå som han er tre måneder, men det er myye bedre.

Vet ikke når jeg blir klar for nr. to, men vil gjerne ha flere barn også...det kommer vel etterhvert.

• 3 uker senere...
Skrevet

har det litt på samme måte som deg. ønsker meg et barn til pg vil ikke ha enebarn. faren vil gjerne ha to til og ungen har begynt å snakke om å få søsken for alle på barnehagen får for tiden.og føler at vi blir mer familie med to barn.

vet ikke om jeg orker et svangerskap til og de første mnd er pyton.Lyst på babytiden og da.men kunne godt ha kommet en i posten rundt tre mnd gammel;)

• 4 måneder senere...
Skrevet

mange barn trenger fosterforeldre...det er MANGE som trenger hjelp...

• 5 uker senere...
Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg heller savner ikke babytiden. Men når babyen kommer en gang, vil jeg aldri i livet overlatt hele permisjonen til mannen. Har faktisk bestemt meg for å ta 6-7 mnd ubetalt i tillegg til det vanlige året.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var som deg. Hadde lyst på flere barn, fordi jeg ønsket at datteren min skulle få oppleve d å ha søsken. Men savnet ikke babytiden. Datteren vår er nå 4 år gammel, og følte at vi endelig begynte å få litt tid til oss selv oxo, og at ting var litt enklere. Men så ble jeg uventet gravid, og selvom svangerskapet var tøffere denne gangen, syns jeg at alt etterpå har gått sååååå mye lettere. 3 timer etter fødselen følte jeg meg i bedre form enn 3-4 uker etter første fødsel. Og barseltiden har gått over all forventning. Jeg koser meg sååå mye mer enn første gangen, og føler meg så mye tryggere på meg selv. Merker at jeg "vet" mer denne gangen enn forrige gang og at ting går mye lettere. Men d er selvfølgelig bare meg. Alle er forskjellige. Men d finnes jo andre alternativer enn å føde ett barn selv oxo. Adopsjon. fosterbarn osv osv. Men for min del har i hvertfall ting gått over all forventning denne gangen, enda så mye jeg gruet meg til nattevåk, ammeproblemer og skriketokter nok en gang har ting virkelig gått bra for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...