Gå til innhold

Svømmetips ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på babysvømming for første gang i morgen (med Påske06 og Selma62 ;-)) og jeg holder på å tenke ut hva jeg må ta med...

Hva er lurest å bruke av badebukse og de bleiene beregnet for bading?

Andre smarte ting man bør ha med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt badebukse aner ikke hva som er best.

Det kan være greit å ta med 2 hånklær til å tulle babyen inn i, der vi går blir dt kaldt å komme inn i garderoben før dusj slik at babyen tulles inn i ett med en gang opp fra vannet, da blir jo det vått.

Bør ta med enten ett stelle underlag eller bilsete som babyen kan sitte/ligge på men du dusjer deg ferdig.

Vi tar med stellematta som vi legger snuppa godt innpakka i hånkler mens vi dusjer selv.

Skrevet

Jeg kjøpte en pakke med badebleier og de fungerte kjempefint. Kunne bare vris opp og kastes etter bruk. Jeg tok med bærebag til Hannah, som hun lå i mens jeg dusjet og stelte meg. Lurt å ta med enten 2 håndklær, eller 1 håndkle og 1 teppe til Leonora. Gjerne leke, evt smokk etc som Leonora kan holde på med mens du dusjer og kler deg. Kle på henne helt til sist, da det kan bli fryktelig varmt inne i garderoben. Og lykke til!

Skrevet

Vi svømmer med begge barna og de startet ca v/ 6 ukers alder. På de kursene vi har gått fikk vi stripete frottèbukse 1.gangen. Helt ok å bruke det til de blir ganske gamle. Kjøpte vanlige svømmerbukser for babysvøm da de var ca året. Svømmebleier blir jo ganske dyrt i lengden da.

Stort badehåndkle og helseteppe er lurt, vannkopp til etterpå. Barna blir veldig tørste selv om de drikker "halve bassenget".

Hvis du kan ta med bilstolen inn for å la babyen ligge i den etter dusjen så er det veldig lurt. Liten leke for aktivisering mens du kler på deg kan også være smart.

Finn en mild og god shampo/såpe som du nesten bare skyller klorvannet bort med.

Lykke til til alle tre m/babyysvøm. Barna bare elsker å bade!

Skrevet

Vi brukte de små frottébuksene med trang strikk i bena. Det ble anbefalt av hun som holdt kurset og de funket kjempebra for oss. Ellers ta med drikke (hvis dere gir vann i tillegg til pupp da) og husk vannflaske til deg selv! Vi brukte alltid kortermet body underst, også om vinteren, pga varmen i garderoben. Kos dere, det er kjempemoro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...