Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Vi vil gjerne ha stebarna mer enn 50%, blir for langt å komme inn på hvorfor, men kort fortalt tror vi det er det beste både for barna og for oss som familie. Lurer på hvilke rettigheter/muligheter man har for utvidet samvær på bekostning av biomor - ? Barna er 8 år (tvillinger).
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Hvis det er grunner som tilsier at mor ikke bør ha hovedomsorgen for barna bør dere selvsagt ha mest omsorg. Dere må ta kontakt med mor, eller familievernkontor for å forsøke komme frem til en løsning. (Dette må dere før dere kan møte i en evt rettssak) Går ikke det må saken for retten, men tviler på at en dommer vil dømme i deres favør. Sjeldent de fratar mor den daglige omsorgen, med mindre det er store grunner for det.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Kan du bare forklare oss hvorfor barna vil ha best av å bo hos dere fremfor mammaen sin? Og sånn for å svare på spørsmålet ditt så må dere da gjennom retten og søke om full omsorg! Det får dere kun om mor er narkoman, alkoholiker, vanskøtter barna sine osv.. Hvor har dere forresten fått 50-50 ifra? Det er kun noe mor kan gi dere, da en rett ikke dømmer 50-50! Dvs hun har gått med på 50-50..Hun har gitt dere lillefingeren sin og nå skal dere ta hele henne? Ta barna vekk fra sin egen mor? Mulig du har god grunn til å ville gjøre det..Skulle bare likt å vite hvilken..?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Utrolig, anonym 13:17.. Hvor negativ og aggresiv går det an til å bli? Det skjer både titt og ofte at mor ikke er den beste omsorgspersonen, og far får hovedomsorg oftere enn før. De har gode grunner til å gå for hovedomsorg, det er da deres business. Som jeg og min kjære er enige om, vi vil kjempe.. om ikke annet kan vi fortelle ungene når de blir voksne at vi prøvde!!!
♥Snulder Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Dere har dessverre små muligheter til å få hovedomsorg. Loven lar ungene være hos mor mest nesten samme søren... Maaange mødre som ikke burde hatt barn i det hele tatt - og mange fedre som burde fått hovedomsorgen! Forøvrig så bør anonomy som 13.17 her helst dra igjen glidelåsen.... Har man bare bitre, ekle kommentarer å komme med så gagner det vel neppe HI? Som vanlig så signerer jeg med nick
Gummelillan Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Jeg ville råde dere til å ta dette opp med mor først av alt. Synes de fleste råd som gis her inne lett går i retning av kontakt barnevern, gå til retten etc.. Det virker som de fleste glemmer at den daglige omsorg for barna bør en kunne fordele ut fra hva biofar og biomor sammen som foreldre finner mest fornuftig? MIn eks-mann og jeg skilte lag da vår datter var ganske liten. Derfor kom vi frem til at slik situasjonen var da ville hun ha det best med fast base hos meg og samvær med far annenhver helg (utvidet fra torsdag - mandag) og annenhver onsdag-torsdag. Vi gjorde det imidlertid klart allerede da i vår samarbeidsavtale at dette ikke var statisk og at vi sammen må kunne komme frem til annen løsning senere dersom vi ser at situasjonen da er annerledes. Vi har avtalt årlige revisjonsmøter i januar hvert år hvor dette er obligatorisk tema. I tillegg snakker vi da sammen om hvordan samarbeidet da har fungert siste år og hvilke endringer vi eventuelt kunne tenke oss. Videre grovplanlegger vi da også året fremover mht ferier etc. Anbefales!!!
Gjest Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Hmm.. innlegget mitt over kom som anonym. det var ikke meningen. Pleier jo ikke det :-) Men jeg er enig med Gummelillan. Sånn burde det absolutt være. Vi har prøvd den varianten, men hun bare fnyser og ler når barnas far kommer med konstruktive løsninger. Så nå har de vært til mekling (mange veiledninger også, men det førte ikke frem) en gang, så får vi se hvor veien går videre. Vi kjemper for det vi mener er best for ungene.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 HI: skulle gjerne sett at biomor var slik gummelillan ovenfor er! Har ikke tenkt å gå i detaljer når det gjelder "vår" biomor, men innrømmer gjerne at det også er litt egoistiske hensyn bak når vi ønsker å ha dem her mesteparten av tiden, synes vår familie fungerer mye bedre når stebarna er her mest. Når de kommer fra biomor er de frynsete, ustabile, sure og tverre, preget av søvnmangel og manglende grenser. Etter noen dager hos oss roer de seg, smiler og virker lette og glade, og er kjærlige storesøsken. Så er det på nytt igjen samme visa når de har vært hos mor. Mye kunne nok vært annerledes hvis vi hadde en konstruktiv dialog med mor, men har etterhvert skjønt at biomor bare prater etter munnen, virker ikke som om noe av det man har samtalt om eller avtalt "går inn." Mistenker at hun er lettere evneveik, men mannen min har jo bodd med henne og han tror det heller bare er personligheten hennes som er vinglete og ustabil.. Kommer ikke til å lage noe bråk med henne, tror det bare blir konflikter som til syvende og sist rammer den svakeste part - barna. HI
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Hvis man vil ha egne barn mer enn 40%, er det bare å sørge for å være kvinne i utgangspunktet. Så enkelt er det. Jada, som en av de anonyme ovenfor påpeker, kan mor godt GI far lillefingeren (50%) eller hele hånda (60%). Men det er i begge tilfelle noe hun GIR, i tilfelle hun er villig til å utsette seg for kommentarer at hun må være en dårlig mor som ikke har hovedomsorgen. Og tape adskillig økonomisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå