Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Hvor ofte? Jeg skifter bare 1 til 2 ganger pr dag. Dersom hun ikke bæsjer en dag har jeg når jeg tar kveldssteller lissom tengt at, oi, i dag har jeg bare byttet bleie èn gang,,,,,, Hvor ofte skifter dere?
Sylwania Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jenta mi er 5 mnd og bæsjebleier skifter jeg med en gang, og "vanlige" skifter jeg hver tredje time. Da kan hun være ganske våt, men om natta skifter jeg ikke bleie så fremst hun ikke bærsjer. Hvis du glemmer det tror jeg det kan være lurt at du legger det inn på mobilen slik at den ringer til bestemte tidspunkt. Hvis ikke kan du risikere en utilpass unge ,og hun kan bli veldig sår.
Gjest Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Skifter nok oftere enn det. Har jente 9 1/2 mnd. Hver 3-4 time kanskje. Tenker at det er bedre å skifte en gang for mye enn en gang for lite. Bleiene er nok ganske bra i dag, men 1-2 ganger daglig, da må de være ganske tunge og våte?
lifa og Eline Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Snuppa er 7 mnd. og skiffter bæsjebleie med en gang jeg oppdager den. Ellers skiftes hver3-4 time. 12 timer på natten uten bleieskift.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Skifter 6 ganger pr. dag ca. Men det er fordi hun bæsjer 3-4 ganger for dag! Eller så er hadde jeg nok skiftet 2 ganger, hvis det bare var tiss.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg skal ikke dømme, det fungerer kanskje for dere, men jeg hadde nok skiftet litt oftere med tanke på å unngå bleieutslett... Jeg har 3 barn og har alltid hatt faste rutiner på stell, kl 8-12-16-20, og selvfølgelig ekstra skift ved bæsjebleier hvis bæsjingen skjer utenom disse klokkeslettene. Har også gitt måltider til disse tidspunkter, før stell, med unntak av frokost, som gis etter stell. Etter mat og stell passer det med en liten dupp. Slik blir det rutiner, struktur og forutsigbarhet i livene til de små, det liker de godt. Den ungen jeg har nå er så eksemplarisk at hn bæsjer på stellebordet når hn får rumpa bar, kjekt!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Barnet er ikke sår, eller plaget med dette, og bleiene er av og til tunge og våte, men det er ikke sååå ille heller. Nei, må prøve å legge inn ett skifft tl trur jeg.
Gjest Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Snuppa er 10 mnd her og skifter vell 4-5 ganger i dagen.
Snuppelura og Mini Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg skifter også bare 1-2 ganger om dagen, rett og slett fordi det ikke trengs oftere. Skifter jeg oftere enn det er det som om bleiene er "tomme". Dessuten bæsjer han bare ca. hver 10.dag, de bleiene fjerner jeg med en gang! Gutten min er 6 mnd og legger godt på seg, den bleia vi skifter om morgenen er blytung, skulle kanskje heller skiftet enn gang om natta, men det gjør jeg ikke av frykt for at det skal ødelegge nattesøvnen hans. ;-) Han har aldri hatt bleie-utslett, bleiene er jo så bra at de sjelden blir våt mot huden. Og han er en svært blid og fornøyd gutt, også om morgenen... :-) Unger er jo forsjellige, man er ikke en bedre mor om man skifter ofte, hvis det ikke er nødvendig..;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå