Gjest Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg regner med at de fleste pappaer på dette forumet har eller skal delta på fødselen. Vi venter nå vårt første barn og jeg er litt usikker på hva jeg skal vente med. Jeg venter en lang og tøff seanse med en fantastisk avslutning, men er det fedre der ute som har tips til hva som er viktig og hva man kan vente seg. (jeg har lest info, men der er mye info skrevet av/til kvinner
vinterpappa Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men jeg lurer på det samme. Er det noe spesielt jeg bør forberede meg på?
Snart-pappa... nå pappa! Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Jeg fikk nylig en liten sønn... så kan vel svare for meg. Tror ikke du skal tenke så mye på alt. Jobben din vil være å være med å støtte, være omsorgsperson osv... Forberedelser må vel være at dere er forberett på å se en ny side av deres kjære. Se en mor med smerte dere kan ikke gjøre stort med. Noe kan dere gjøre! Støtte henne, oppmuntre henne, og for min del var jeg med å dusjet henne når riene kom. (vi fikk føde stue med badekar, noe som hjalp veldig for sambo). Ellers må dere bare være tilstede og prøve og føle hennes behov. En ting som jeg vil si om dere skal gjøre noe, kan være og smøre en skikkelig god baguett el. som dere kan nyte etter fødselen. Natt maten på føden er ikke alverdens å skryte av... brød med på legg. Tror hun ville satt veldig pris på om jeg hadde gjort noe slikt... men etterpå klokskapen kan dere ta lærdom av... og jeg til neste kommer en gang. Men ellers var alt som det brute være... ikke bekymre seg for mye, og ta tingene som dem kommer. Huske på noe blit for mye når det står på! Lykke til alle fedre og mødre!
Gjest Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Takk for noen tips, det med god mat skal jeg ta med. Brekte foten i vinter og det eneste jeg hadde å utsette på oppholdet var maten. Det kan være vanskelig å planlegge men...
trans am pappa Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 syntes maten på sykehuset var god æ da, men så lå æ no da bare 2 daga på sykehuset i orkanger. blir sykmeldt mæsta eit år æ da pga fotbaillskade. så æ kan no forbrede mæ te å bli paps for første gang. tru itj heilt det har godt opp for mæ æ da.....
trans am pappa Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 kanskje maten e bedre når det e på mindre sykehus. sånn var det ivertfaill i militæret. var på ein stor militærleir (møkkamat). var på eit par små militærleire å feks andøya go mat ja. unntatt de ifra oslo klagde på fiskmaten. skoill mæsta tru at fiskmaten var uspiselig??
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Enig med deg der, Trans am. Var selv på en liten leir, marvika og hadde bra mat. Vi skal på et medium stort sykehus, og jeg vet at maten ikke er den beste, så jeg satser på litt mat. Oslo folk kan ikke fisk, iallefall ikke de fleste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå