Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 d lurer jeg på...jeg har jo ingen far... hvem er d da som skal følge meg opp til alteret osv...?=/ ... hva er vanlig?
Perlemor : ) Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jeg hadde spurt om min bror ville ha fulgt meg opp kirkegulvet. Ellers ville jeg ha spurt evt bestefedre, faddere. Man kan jo også gå opp kirkegulvet alene...
AnnaLee Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Du sier ikke noe om resten av familien din da, men jeg ville helt klart spurt mor. Det er ingen som sier at du må følges av en mann. Jeg syns mor er det naturlige valget ev. bror.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Barna våre skal følge meg opp. Hans datter først , deretter min særkullsønn og vår felles datter . Til slutt mine to særkullsdøtre på hver sin side av meg .. Blir nok ganske spesielt , men det er slik vi ønsker det ..
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Hei Jeg har ingen far, og giftet meg 5.august. Det var min bror som fulgte meg opp kirkegulvet. Han satt og på fars plass under maten. Perfekt løsning for oss=) Lykke til!
rødt&blått Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Jeg har ingen far og ikke spes. bra kontakt med min stefar, så jeg har tenkt at jeg skal gå alene med brudepiker! To foran og to bak kanskje..
Mossi69 Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 I dag er det jo også mange som går sammen med brudommen (Mette Marit og Håkon gjorde jo det;-)) Men selvfølgelig så er der noe i det at brugdommen ikke bør se bruden før hun kommer opp kirkegulvet!!
pandabjørn Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Mossi69 må bare kommentere at Mette Marit og Håkon er jo ikke som oss siden de er kongelig..det er kanskje mere vanlig å gå opp sammen når det er kongelig bryllup enn når vi vanlige personer skal gifte oss..
FruMamma med nr 2 Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Neida, jeg har har vært i flere bryllup der brudeparet går opp sammen. Trenger ikke å være kongelige for det. Blir mer og mer vanlig nå. Jeg ville spurt mamma. Er som regel hun man står en nærmest.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Tull at de er mer spesielle fordi de er kongelige .. Har man litt peiling så vet man at det fra gammelt av var mest vanlig å bli fulgt opp av kommende ektemann. Så sånn er det !!!
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 15. september 2006 #12 Skrevet 15. september 2006 Dere kan gå opp sammen, evt svigerfar dersom du har et godt forhold til han? Synes du skal ta den som du føler for. Ikke bry deg om hva andre mener, dette er deres dag! Har du bestemt deg?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #13 Skrevet 16. september 2006 Det er riktig som nevnt, det har alltid vært vanlig at brudeparet går inn sammen. Å bli "gitt bort" har jeg bare sett på film... Brudgommen kan stå på trappa å vente med sin forlover. Når bruden og hennes forlover kommer gjør de brudeparet klart og går sammen inn i kirka. Deretter brudeparet:-)
jakm80 Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 Dere kan jo også velge å gå opp kirkegulvet sammen, du og mannen din. Det syns jeg er veldig fint! Ingen regel, dere velger selv, eller du kan velge noen andre du står nær! Lykke til med avgjørelsen : )
Cat.68 Skrevet 17. september 2006 #15 Skrevet 17. september 2006 Din mor kanskje?? Jeg klarte ikke å velge mellom min far og min stefar, så hos oss var det min sønn som fulgte meg opp. Men han var da 17 år så det blir kanskje vanskeligere da dem er mindre. Men min mor stod som stand in hvis min sønn feiget ut. ;o))
Gjest Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Idag er vel det meste lov, veldig mange muligheter her.. Selv har jeg valgt at min mor skal følge meg opp, siden min far dessverre ikke lever lenger. Har et kjempegodt forhold til min mor, og var aldri i tvil om valget. Hvis hun av en eller annen grunn hadde takket nei, ville jeg valgt min bror, eller eventuelt en onkel jeg har et godt forhold til.. Så noen nevnte svigerfar, det blir litt feil for meg.. Synes d må være en fra din familie, siden du blir "gitt bort".. At svigerfar gir deg bort til sin egen sønn blir litt rart spør du meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå