Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger noen gode råd fra dere mødre der ute:-)

Jeg har en tulle på 9 mnd som begynte for noen uker siden og våkne midt på natten og være våken opptil 3 timer.

I natt var vi våken fra halv tre til kvart over fem... det tærer på kreftene og holde seg våken hver natt i mange timer.

Vi kan ikke samsove for hun krabber ut av sengen om natten- etter ett fall ut av dobbelsengen- var det slutt med samsoving. Det er forøvrig lenge siden hun sov med meg.

Jeg har tatt henne opp og vugget henne i gyngestolen- det hjelper ikke.

Jeg har latt henne rope og gråte- noe som er hjerteskjærende- men samtidig vært på rommet. Hun holdt på i to timer med sutring i natt.

Har dere noen gode råd til meg og tulla mi så vi kommer inn i gode soverutiner om natten?

Jeg ammer fremdeles- og det virker som hun vil ha kosen og meg hele tiden.

Tar imot tips fra dere med åpent sinn:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vet akkurat hvordan du har det. Jeg vurderer å legge lillegutt på eget rom.. Vi gjør det slik at når han våkner om natta, går jeg ut av rommet og legger meg på gjesterommet. Virker som han roer seg bedre når han ikke kjenner melkelukta. Gir ham og litt vann. Pappaen sover om han roper litt innimellom. Har egentlig ikke noen gode råd enn å gå ut av rommet og godta at hun sutrer. Kanskje hun får litt lite mat på dagen, merket bedring da jeg kjøpte ett års grøten til nestle som inneholder mer energi. Min er forresten 10 mnd

Skrevet

Nå har jeg ei jente på 7 mnd og to mnd mindre erfaring enn deg, men jeg kan jo si det første jeg kom til å tenke på når jeg leste dette..

I går fikk jenta vår grøt, pupp og la seg en time før vanlig leggetid, fordi det passet seg slik og hun var stuptrøtt. Jeg skulle så avgårde til homeopat og mannen skulle være hjemme.

Denne gangen hadde vi ikke mm på lur..

Så våkna snuppa etter en time og ville ha mer mat/kos/pupp som hun av og til pleier når hun legges tidligere enn vanlig.. Da tok mannen min (som jo var hjemme alene) å la seg i senga sammen med henne, sang, pratet, lekte og fikk til slutt roet henne - og hun sovnet. Hun var illsint mens det hele foregikk, hun hadde jo planer om pupp og mamma!!

I dag våknet hun igjen en time etter hun hadde sovnet, jeg var heldig og traff henne akkurat da, da jeg kikket inn, puttet i smokken, strøk henne på ryggen, hun "pep" et par ganger, men la seg til igjen.. og nå sover hun enda!! 2 1/2 time etterpå. Normalt sett ville jeg tatt henne opp i senga vår, ammet og lagt henne igjen..

Så mitt tips (fordi det funket for oss denne ene gangen i hvertfall) er å la papsen ta henne i natt/ett par netter. (Han får heller sove en middagslur eller noe ett par dager..). Hvis hun MÅ ha mat fordi hun trenger det, får du heller amme først og så gi henne til pappaen, hvis ikke kan ha bysse, synge, bære, kose - det lukter sikkert ikke like deilig melk av han som av deg...

Skrevet

Jeg er litt sånn "alt går over"-person jeg da.. kanskje man bare må ta tiden til hjelp?

Min gutt hadde ca. en uke i strekk der han våknet midt på natten og gråt og bar seg. Kastet seg bort fra meg når jeg holdt ham, ville ikke ha verken vann eller pupp og alt var liksom gale uansett hva jeg foreslo for å "fikse". Plutselig kunne han ville ha pupp likevel.. og til slutt så sovnet han, etter sikkert en og en halv times tid.. første natten varte lengst, de neste dagene sovnet han igjen raskere.

Men jeg har inntrykk av at dette har med hans utvikling å gjøre.. for jeg fant ingen "god" grunn til at han skulle våkne, alt annet rundt ham var som normalt.

Vi både samsover og ammer ved minste kny, og det er mulig at hans periode gikk fortere over på grunn av det..

Ikke så mye hjelp i, kanskje.. :9

Skrevet

Takk for tipsen, damer:-)

Kanskje hun trenger mer mat om dagen, jeg skal ta å bytte til en annen grøt, også skal pappaen for være mer med henne om natten.

Jeg håper det ordner seg etterhvert- det er litt tungt når det står på.

Men vil absolutt ikke være det foruten.

Ha en riktig god natt:-)

Hilsen mammaen til Sunniva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...