Gå til innhold

sovner når jeg ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenten min får både morsmelk på flaske og blir ammet. Når jeg gir henne flaske så drikker hun kjempe mye. Når jeg skal amme henne så pleier hun å sovne etter 10-15 minutter. Føler da at jeg har gitt henne for lite. Prøver å løfte henne opp så hun får rape og vekke henne, men hun sover så tungt da. Etter en liten stund så vil hun ha mer. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å drikke lenger? eller er det nok?? Vil ikke tro det. Hun er bare 10 dager gammel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å kille henne under haken og stryk henne litt hard under fotsålen mens hun spiser når du merker at hun blir døsig. Hold henne i hånden slik at hun kliper deg, og snakk til henne slik at hun ikke sovner.

Min sovner også av og til når han spiser, iallefall under nattmåltidet, men han sutter litt innimellom likevel. Så her er det bare å la han ligge litt ekstra, kanksje din også gjør det?

Skrevet

Kan du prøve å holde henne våken under ammingen? Stryke henne over hodet eller på kinnet(stimulerer sugereflksen), "kile" henne under bena eller inni hånda...

Lykke til;)

Skrevet

De sovner pga kroppsvarmen, måtte kle av mi pga av dette når hun skulle spise.

Skrevet

det måtte eg og gjøre,helt til bleia.og når hu alikevel sovna ,skifta eg bleie så hu våkna før eg fortsatte og gi hu

Skrevet

Hvis ikke rådene om stimulering for å holde henne våken kan du massere brystet i retning brystvorta slik at du hjelper melken ut - de fleste svelger når det kommer melk i munnen og mange spiser seg gode mette under søvn på den måten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...