Gå til innhold

Hvor ofte bytte bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du nettopp har byttet bleie på babyen og horer at hun bæsjer igjen med en gang bytter du den igjen da med en gang? Hvor lenge går det mellom hver gang dere bytter bæsjebleier?

Jeg bytter bleie hver tredje time og hver gang er det bæsj i den. (hun er en uke gammel) Bør jeg bytte oftere? Er litt grøn på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytter etter hvert måltid som kommer etter hver dubb og dersom han bæsjer bytter vi med en gang han er ferdig.

Men vi bytter ikke om natten uten at han har bæsjet eller at bleien er stappfull.

Jr er 4 mnd.

Skrevet

Bæsjebleie byttes med en gang!! Ellers bytter vi sånn ca hver tredje,fjerde time...som regel etter at snuppa har spist da.

Skifter kun bæsjebleie om natta..,ellers sover hun rundt med samme bleie!

Skrevet

Jeg gjør akkurat samme som snull over her.

Hver tredje til fjerde time på dagtid, med en gang hvis bæsj og kun på natten hvis bæsj.

Til å begynne med bæsjet snuppa mange ganger i løpet av dagen. Ved 1 mnd var det 2 ganger om dagen, og nå er det ca 1 gang pr dag.

Skrevet

Jeg ville ha tatt bæsjebleien med en gang.

Dette fordi den kan være ubehagelig for barnet og fordi barnet kan bli sår av den. Ellers så tar vi standar skift hver tredje time.

Skrevet

Bæsje bleier byttes med en gang, mens vanlige bleier nyttes etter 3-4 timer.

Nytter ikke å at de etter hver spising. Her spiste snuppa 1 gang i timen frem til hun var 9 uker og så ofte er det unødvendig å skifte

Skrevet

Vi bytter bleie før hvert måltid (6 ganger i døgnet). Dersom jeg hører hun bæsjer eller kjenner hun blir våt igjennom bytter jeg på henne utenom de "faste" tidene.

De første 1-2 ukene hadde jenta før bæsj i bleia ved hvert måltid, nå er det bare 2-3 ganger i uka. Så hver tålmodig, det blir snart lettere/mindre jobb.

Skrevet

Byter med det same vi oppdagar bæsj (kan ein sjeldan gong gå ei stund, i og med at småen er så stor at han sit/kryp rundt på golvet og leikar for seg sjølv), og ellers kvar 3. - 4. time på dagtid.

Byter ikkje bleie om natta, med mindre han bæsjar (og det har han pr. dags dato ikkje gjort nokon gong).

Skrevet

Da lillebror var nyfødt bæsjet han etter hver amming, annenhver time og da skiftet vi bleie med en gang. Det gjør vi fremdeles, han har begynt å få litt grøt og bæsjer seg ut en gang pr. dag..

Skifter bleie ca. hver 3 time ellers og ikke på natta uten at han er veldig tissevåt eller har bæsjet.

Lurt å ta de bæsjebleiene så snart du aner "ugler i mosen".

Skrevet

Har det som deg...vi bytter før eller etter hvert måltid. 7-10 bleier i døgnet og alltid bæsj i den. Hun ligger naken ca.1 time pr dag siden hun blir litt sår.

Jeg skifter innimellom hvis jeg hører det er mye bæsj som kommer.

Hun er 8 uker så håper det avtar snart.

Bruker zinksalve hvert skift og av og til potetmel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...