Gå til innhold

Når legger dere babyen for kvelden (2-4mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner fra i kveld med stell og mat 18:30-19:30 ca for å få mer ut av kvelden alene (trening og ektemake). Har tidligere lagt gutten ca 21, men han våkner gjerne kl 3 og 6-7 for mat. Tenkte hvis han sovnet i 19-tiden kunne jeg vekke han for mat kl 23 ca slik at han sov til 7 igjen. Dermed får jeg litt mer sammenhengende søvn. Det har hendt han har sovet 21-6.

Han er 3 mnd. Er bare interessert i svar angående babyer rundt den alderen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttene våre er 3mnd og blir lagt for natten kl 20.00. Mat igjenn kl 03.30 ca og sover videre til 6-7.

Skrevet

Gutten min på 4,5 mnd. legger seg som regel kl. 19, men de siste 2 dagene har han villet legge seg kl 18.30. Får ett nattmåltid og er oppe mellom 07-09 om morgenen.

Skrevet

Pia i huset her er 3,5 mnd. Hun legger seg i 7 tiden om kvelden og får mat i 2-3 tiden på natten, for å sove videre til 8-9 tiden om morgenen. Da hun var 2,5-3 mnd sov hun fra 9-6 hver natt omtrent..

Skrevet

Gutten vår er 3 mnd. Her begynner vi nattritualet halv ni med bad, ny bleie og pysj. Så går vi op på rommet hans hvor han får nattapuppen. Han er i seng rundt ni. Da sover han til fem- seks neste morgen. Veldig sjeldent vår baby våkner om natta for mer mat heldigvis. Kjempe deilig å få ha nattesøvnen i fred og ro.

Skrevet

Vi har akkurat bestemt oss for å styre tøtta litt mer. Prøver å få henne i seng kl. 20. Da våkner hun ca. kl 4 for mat. Så sover hun til 8-9. Hun er 2,5 mnd.

Vi klarer alltid å få henne i seng før 24, men som regel mellom 20-22.

Hvis tøtta ikke sovner før 24, så sover hun til 8-9 uten mat.

Skrevet

Snuppa mi er 2 mnd og legger seg mellom 20 og 20.30. Deretter sover hun til ca 8, får litt mat og sover til mellom 10 og 11. Hjelper ikke meg stort da, som må opp med storebror klokken 7 fordi han skal på skolen....

Skrevet

Jeg legger han mellom kl 19-20 en gang. Kommer an på hvor mye han har sovet på dagtid og hvor trøtt han er.

Han sover som regel til 04-06 en gang for mat og sover videre til ca kl 08-09. Av og til våkner han 01-02 for mat. He, he...han er ingen rutinemenneske foreløbig.

Skrevet

Gutten min på 3 måneder legger vi ca kl 9. Da sover han oftest til kl 3, noen ganger en mating kl 12. Vokner videre kl 6 og kl 8-9. Ikke helt faste rutiner enda her. Han styrer som han vil. Vurderer sterkt å vekke han når jeg legger meg kl 23.30, og håper å strekke søvnen til kl 6 da, men usiker om det fungerer.

Skrevet

Tulla er 3måneder sovner ved 22 tiden våkner rundt 9, noen dager må jeg vekke henne. Ingen nattmåltider eller bleieskift. Like morgengretten som sin far =0)

Skrevet

her er det umulig å få han til å sove lenger enn 20 minuter maks om vi legger han tidligere enn halv ellve på kvelden.

Våkner da 1-3 ganger om natta for mat.

Håpløst.:( han er 4 mnd

Skrevet

Jeg kom inn i en rutine ved å legge henne mellom syv og åtte, men dessverre har det skjært seg helt. Hun er så vanskelig på kveldene nå. Skal bare ha pupp hele tiden. Og jeg er helt sikker på at jeg har nok melk for hun er så rund og go og har også pumpet meg bare for å sjekke. Men denne rutinen er i hvert fall ødelagt nå. Nå sovner hun sjelden før jeg skal legge meg. Jeg savner så fælt den tiden på kvelden alene.

I natt har hun attpåtil våknet annenhver timer. Nå sover hun godt da, men ville heller hatt en hel natts søvn og en unge som var våken nå.

Skrevet

Lillegutt på 4 mnd legger seg kl 19 og da må jeg vekke han kl 08.

Får da mat før vi kjører storebror på skolen og når vi kommer hjem må han sove et par timer igjen:)

Men resten av dagen er det 10 minnutters dupper da....så kl halv syv er han klar for kveldstellet:)

Skrevet

Snuppa vår på 3,5 mnd tar natta rundt kl 21-22, og vi står opp 08.30. (Men hun våkner gjerne 07.30, vi bare koser oss i senga den første timen fordi mamma er så trøtt...;-)

Om natta våkner hun kl 02, 04 og 06 for mat.

Skrevet

Litt over 2 mnd, det tidligste vi har lagt han er ca 21.30, vanligvis mellom 22 og 22.30, men i går ble klokka 23. Våkner vanligvis i 4.30-5.00 tiden for mat og da igjen alt fra 07-09. Har ingen spesielle faste rutiner enda på når han legger seg. Men vi steller han for natta på samme tidspunkt og på samme måte hver kveld.

Skrevet

Vi ser litt an hvor trøtt hun er, og hvor lenge det er siden sist powernap. Vanligvis er hun klar for å legge seg 21.30, og sovner ca22. Da kan hun sove fram til 7, eller lengre i ett strekk. Veldig greit, med andre ord.Hun er forresten snart tre mnd.

Skrevet

Vi legger oss sent, men så sover vi lenge! Ingen rutine enda :-) Bare koser oss vi :-)

Skrevet

mi er nå 9 mnd mnd.

men når ho va rundt 3 mnd så hadde ho laget sin egen rutine /rytme samtidig som at vi vekte ho (om ho ikke våkna selv til slutt..) sånn i 23-24-tiden...og ga ho mme og da sov ho til halv syv syv...

når de vekkes så kan d være lurt å sette på musikk el. no....får å få en så myk oppvekking som mulig :)

verdt ett forsøk!!! :) . Lykke til

Skrevet

Jenta vår er 4mnd til mandag. Hun bader kl 20,mat ca 20.30 og så er det senga. Da er hun stup trøtt og sover til 08 - 08-30. Sover ca 1/2 time til 1 time etter hvert stell på dagen. sover som regel ikke etter nest siste stell. Bare hvis hun er veldig trøtt. Hatt den rutinen i 2mnd ;)

Skrevet

Vi har ikke noen faste leggetider vi heller.. Men Oliver legger seg en gang mellom 21.30-22.30. Da sover han til 04.30-05.30, da får han mat og så sover han til et sted mellom 07.00-0900..

Vi har også de samme rutinene til samme tid hver dag!

Skrevet

Gutten min på 4.5 mnd får grøt kl 18.00 Så er det på badet og bad og pysj.. Så får han flasken sin rundt 18.30 og er i seng til 19.00.

Sover da til alt fra 7.00-8.30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...