april 06;) + mai 09* Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 hrmf... klarer ikke bestemme oss for om vi skal begynne på grøt med lillegull eller ikke. Ga han noen t-skjeer noen dager i forrige uke, og det gikk fint. Sluttet siden vi ikke har bestemt oss. Han er akkurat 5 mnd. Kort oppsummert: - Han har mye magevondt, pga laktoseintoleranse (klarer ikke fordøye melkesukkeret i melka mi) som følge av kumelkallergi - Jeg vil gjerne gi grøt i stedenfor mme, han skal "egentlig" få spesial-mme innimellom dersom magevondtene ikke gir seg for å "tynne ut" antall mm-måltider. Jeg er 100 % sikker på at han også reagerte på mme nå rhan fikk det på sykehuset (nutramigen, noen kumelkallergikere reagerer selv på denne). Sykehuset var enige i at vi alternativt heller kunne begynne med grøt siden han er stor nok. -Dessuten er jeg veldig pro-amming. Og vil ikke komme i situasjon med puppenekt pga flasketilvenning - 9 kgs-gutt som trenger mye mat, har ammet annenhver time døgnet gjennom til nå ca, men det går helt greit. Fått litt problemer med at han ikke vil die lenge og skikkelig nå på dagtid, føler jeg får i han litt for lite pga det. - Veldig interesse for det vi spiser og drikker, hyler fordi han ikke får smake. -Grøten vi gav han (Holle risgrøt) gikk ned på høykant Så dette var vel for å gi grøt. Mot: - Jeg har nok melk - MYE allergi hos meg og sambo pluss i familien, så ville helst fullamme lenge lenge lenge - vet lite om tarmsystemet hans allerede jobber på høygir med å renovere nedi der etter irritasjonen som følge av melkeallergien. Kanskje kroppen hans heller burde "få være i fred" for en stund? Som vanlig skriver jeg alt for lange innlegg, og det virker vel hinsides å lage så mye utav om vi skal begynne med grøt eller ikke. MEN, i vårt tilfelle er det en litt større sak, ettersom han er syk i den lille magen sin... Vil som sagt helst fullamme en mnd til, men lurer på om det beste vil være å begynne å øke frem mot en porsjon risgrøt daglig. Om han ikke blir bedre i magen snart/ blir verre har jeg da alternativ med å få han over på mer fast føde rimelig raskt i stedefor å begynne med mme... Kan slik dermed redde ammingen i så tilfelle, med å kombinere med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 gi gutten grøt, han er sulten.... innen noen dager bør han få grøt til han blir mett og til frokost og kvelds
Blomman Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg sitter og lurer litt på om du faktisk skal begynne forsiktig med risgrøt jeg slik du sier selv jeg - det høres litt logisk ut å starte nå så du får vent han til det i tilfelle han faktisk må har mer fast føde om en stund og siden han er interesert og så tror jeg det. Ta det forsiktig du. Du er så fornuftig du vet så du vet hva som er best for gutten din. men skjønner veldig godt at du syns det er vanskelig. Håper du får mange svar så du kan få bestemt deg... lykke til da :-)
Halloween-mamma Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Skjønner godt at du synes det er vanskelig! Dere har jo så mange faktorer som spiller inn.. jeg vil vel egentlig ikke si noe i den ene eller andre retningen, annet enn dette: Hvis dere skal begynne med grøt, vil ikke hirsegrøten være enda bedre å starte med enn risgrøten? Risgrøten er vel mer arbeid for magen enn hirsegrøten? Det var altså mine 5 cents..
april 06;) + mai 09* Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 takk for innspill Halloween-mamma!! Det var godt du sa, skal se om vi ikke heller prøver hirsegrøt da!
Halloween-mamma Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Du, forresten så har jeg en uåpnet pakke med hirsegrøt her som du kan få hvis du vil. Jeg hamstret nemlig grøt her i sommer for å ta med på ferie. Dessverre så bestemte gutten min seg kort tid etter for at han ikke ville ha mer grøt - har prøvd å gi litt innimellom men han er veldig bestemt på at han ikke er interessert.. Og siden vi sannsynligvis vil sees på trilletur en gang i nær fremtid så kan jeg jo ta grøten med til deg da.. er bedre det enn at den står i skapet her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå