Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jenta mi på 4 år har ikke så mye føler jeg..Hun har en hoved-penkjole + en sommerkjole hun kan bruke i selskap. I tillegg har hun 2 skjørt hun kan bruke med en topp over. Ett par pensko. Er det lite?? Er jo bursdager hele tiden, sikkert 2-3 selskaper i mnd..Og jeg føler jeg kler henne med de samme klærne hele tiden. Bare jeg som har det sånn? Burde kanskje fått tak i noen flere kjoler, men vi har ikke så god råd heller..
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Til min gutt på 4 kjøper jeg penklær så han har til jul, og så passer det så lenge det passer. Til 17. mai og sånn kjøper jeg en allright bukse og kanskje en fin tennisskjorte eller en kortermet skjorte. Han vokser så fort så jeg gidder ikke å kjøpe meg i hjæl på penklær. Kjøpte bunad til 17. mai et år, men den ble jo ikke brukt mer enn den ene gangen. Han ser alltid pen og velstelt ut når han er i bursdag og jeg bryr meg ikke om han har det samme på seg i flere bursdager.
mammaen til Li@m Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Gutten vaar(3) har ikke saa mange penklaer; her gaar det mest i praktiske og slitesterke klaer siden det er de han trenger mest. Han har et par penantrekk. I tillegg kjoeper vi nytt til jul, bryllup osv. Ingen vits aa kaste bort penger paa masse penklaer, naar de vokser saa fort likevel. Jeg maa legge til at naar vi kjoeper klaer saa kjoeper vi antrekk som kan benyttes om hverandre, altsaa ulike topper som matcher en eller to av buksene, og vester osv. som kan benyttes/tas av over en t-skjorte for eksempel...
tuttan Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Gutungen har bunad til 17 mai og liknande (dåp, konfirmasjonar osv.) Eller når han skal i bursdag å sånn har han ei fin skjorte og ei cordfløyelbukse. Men av og til kan han ha ei litt fin dongri og en genser. Men det kjem litt ann på om ej veit at dei kjem til å vere ute i selskapet osv... Vilde har mange kjolar......................
blond Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Gutten min har hatt de samme penklærne ett år nå og de er brukt til bursdager, jul, nyttår, 17.mai osv. Om vinteren med ullundertøy, om sommeneren uten. Det funker bra det, ser ingen grunn til å ha flere sett.
Tildemana Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 MIne gutter har 2-3 penbukser, noen hvotskjorter, og noen fargede/mønstrete og litt pene gensere eller vester. Jentene har noen kjoler 3-5, og noen skjørt, men kunne med hell hatt mer kjoler og skjørt de jentene. Noe av det er veldig hverdagslig. Og pensko har alle sammen, Guttene ett par hver, jentene 1-2 par hver. ( den eldste jenta er 7, den minste jenta er 1.)
Smågryter Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Hva mener dere med penklær? Mine jenter har mange skjørt og kjoler, men de får bruke dem når de vil. De går like mye med penkjoler og skjørt i barnehagen som i bursdager. Jeg synes det er tullete å si at de ikke får ha på seg de klærne de synes er fine. Som dere sier - de vokser fort ut av dem. Så viss penklær er klær de ikke bruker i barnehage og på skole så tror jeg ikke mine har noe.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Penklær= klær barna kan ha på seg i bursdager. Om de i tillegg kan ha de på til hverdags også, er uvesentlig. Bare at de er fine nok til å brukes i bursdag:) HI
mammatilSarah Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 min jente har vel en 5-6 kjoler, og 4 skjørt. Men arver klær etter ei annen jente, og kjøpt resten på salg/ fått i gave o.l. Skjørt brukes i barnehagen av og til, men ikke hele kjoler. skjønner ikke at det er så mange burdager, min jente er aldri i selskap bortsett fra familie... men begynte i barnehage nå i år, så det kommer vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå