Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Og hvor gammel er babyen? Svigermor passer henne sikkert 2-3 ganger i uka. Bare i 2 timer og sånn da. Jeg har litt vanskelig for å si nei. Hun spør veldig ofte. Hyggelig av henne, men av og til - eller ganske ofte, vil jeg ha henne for meg selv også!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Hvor gammel er babyen din? Det er godt med avlastning, men det er lov å takke nei også ( selv om det kan være vanskelig)! Kanskje du kan takke for at hun er så flink til å stille opp, si at du setter stor pris på at hun hjelper til, skryte litt av henne som bestemor osv samtidig som du takker nei når hun spør? Jeg har ikke latt andre enn min mor passe gullet mens jeg har vært til frisøren ol. Vi bor ikke på samme sted så det har ikke vært så ofte.. Ellers har jeg noen venner som har tilbudt seg, men jeg følte ikke for det. Takket nei. Har gjort det når folk har spurt om å få holde også.. har kommet med en eller annen unnskyldning - som at han skal ammes eller noe. Ikke lett men...
Knuppelupp Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Jeg liker best at min mor passer gutten min, men vil ikke ver uretferdig mot svigermor (det er like mye hennes barnebarn).. lillebroren min har også passet han (han er 16 år) men da har jeg lagt han for natten også er jeg bare 5 min unna når han har han, så viss det er noe så ringer han med en gang... Har ofte barnevakt tror jeg en eller to ganger i måneden... nå har jeg begynnt å trene en gang uken så da skal bror min ha han en time, men det er også etter at han har lagt seg og jeg er 5 min unna... Gutten min er 5 og en halv måned. Vet ikke om dette var et bra svar da...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Glemte å si at babyen er 4 mnd. (HI)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Det er helt naturlig at vi mødre er redd for å gi fra oss kontrollen når de er så små, og det synes jeg bare skal respekteres! Svigermora di skjønner det sikkert hvis du takker nei.
firemerkersmør Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Aldri (regner ikke med mannen min). Han tar ikke flaske, så begrenser seg det ja.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Jeg har bare latt mamma passe gutten min. Hun har vell passa han tilsammen 4 ganger, men hver gang har det vært i 1-2 timer. Han er 8 mnd. På lørdag skal mamma og pappa passe han om kvelden hjemme hos seg. Vi skal i 80 års dag. Da kommer vi dit for sove, men mamma og pappa står opp med han. Isack er veldig vant til bestemor og bestefar, så det går helt fint. Han har sett bestemora si nesten hver dag siden han ble født. Hadde jeg vært deg ville jeg sagt ifra, på en fin måte, at du av og til vil ha henne for deg selv. Men samtidig at du setter utrolig stor pris på at hun er så flink og ivrig bestemor og vil passe henne:)
Gjest mphs Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 4 ganger og hun er 1 år på Torsdag.
lifa og Eline Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Ettersom det kan være greit å he en "barne passer" i nærheten så har vi fått naboen 64 år til å passe Eline. Begynnte i mai da var snuppa 3 mnd. slik at jeg kunne gå og trene. Så da passet hun henne en gang i uka i mai og juni. Og vi har begynnt med opplegget vårt nå på nytt. Viktig at de lærer hverandre å kjenne hvis vi plutselig skulle få behov for hjelp.
mai mammaen til to Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 søsteren min har passet henne et par ganger når jeg har trent..men er bare en time..og da har jeg hatt tlf med meg...hehe.. men må vel snart la mine og sambos foreldre få passe henne..vet de har lyst...men har ikke villet gi henne fra meg enda.... hun er 4 mnd no..men tar ikke flaske da.så er avhengig av meg...men et par timer går jo greit...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Han har sovet hos mamma og pappa en gang og da var jeg helt trygg. Vi bor i rekkehuset siden av svigers,så det hender de låner han en timestid på ettermiddagen...og det er også helt greit,men ikke klar for at han sover der enda. Liker best at mamma har han om vi skal noe.Han er 4,5 mnd.
*jaja* Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Har hatt barnevakt en gang. Hun er 9 mnd.
Gjest Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Ytterst sjeldent. Han er nå 9 mnd og har vært borte fra meg 2 netter, og da har det vært fordi at jeg har vært syk og ikke vært i stand til ta meg skikkelig av ham. Jeg har vært ute uten han ellers da, men da har mannen min vært hjemme og tatt seg av ham, så det er greit.
Sina73 Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Svigermor har passet han et par ganger når vi har vært og handlet. Ca 1-2 timer hver gang. Er ikke klar for å sende han bort over natta ennå. Han er 4 mnd
winneboo Skrevet 12. september 2006 #16 Skrevet 12. september 2006 Hmm kanskje en gang i uka et par timer om jeg har noen ærender... hender hun overnatter også. En gang annenhver mnd eller noe. Deilig med fri 2-3 ganger i uka noen timer da Men du syns sikkert det er litt mye siden hun er så liten. Når hun blir litt større så får du nok mer behov for litt tid for deg selv. Jeg syns hvertfall det er deilig å få kommet seg til byen innimellom å gjort ærender uten å måtte ta med vesla og vogna osv. Å møte venninner er jo hyggelig det å. Møter de jo med jenta mi å, men litt deilig å ha noen timer fri syns jeg da. Jenta mi er 11mnd.
winneboo Skrevet 12. september 2006 #17 Skrevet 12. september 2006 Glemte å skrive at det er foreldrene mine som passer henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå