Gå til innhold

Skal dere ha med lammeskinnet på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg fødte så jeg noen som hadde med lammeskinnet til babyen på sykehuset. De hadde det oppe i "trille" senga til babyen.

Skal dere ta det med? eller vente til dere kommer hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter vil jeg tro...kanskje be sambo stikke hjem og hente det om jeg syns det skulle være nødvendig:)

Skrevet

Vi hadde det med til førstemann og brukte det fra dag en. Bodde 1 uke på sykehuset og brukte lammeskinnet hver dag. Til og med når hun lå i lyskasse (gulsott), lå hun kun i bleie på lammeskinnet. Sykesøstrene sa det var veldig bra.

Hadde da ett korthåret fra Nøstebarn, ville ikke hatt med langhåret.

Nå som vi venter nr 2 kommer vi til å gjøre nøyaktig det samme igjen :-)

Skrevet

Men da trenger de vel kun ett teppe over seg og veldig lite klær??

Er også usikker hva jeg skal ha med av klær til babyen på sykehuset. Husker ikke hva jeg hadde med sist.

Skrevet

Nå skal jeg være helt ærlig..jeg tar ikke med meg noe som ikke kan vaskes over 60 grader. Det finnes ikke noe annet sted enn søppeldynga og sykehus hvor det finnes så mange farlige og mange bakterier. Helt seriøst. Går aldri uten sko på sykehus gulv...Ønsker ikke dra med noe hjem som er unødvendig, så lammeskinn er en slik bombe som er langhåret og som ikke går an å vaske på høy nok temp.Beklager vil ikke virke hysterisk, men hvorfor ta sjansen.

Vet mange slurver med hygiene og at det går litt raskt i svingene på sykehus. Hilsen sykepleiern

Skrevet

Ja der sa du noe jeg ikke hadde tenkt på. Takk.

Skrevet

Godt poeng, har ikke jeg heller tenkt på. Men man må da nødvendigvis ha med klær inn på sykehuset for både seg selv og baby, og de klærne sitter man jo med i bilen og senere kommer de jo inn i huset hjemme. Forsvinner bakteriene i mellomtida da om de er kommet på klærne?

Hilsen grønn på bakterier...

Skrevet

Enig med hun anonyme sykepleiern.. Er selv sykepleier og vi er vel vant til å tenke hygiene og mulig smitte til enhver tid, bevisst og ubevisst. Ikke det at jeg føler meg hysterisk, men vi har jo etterhvert sett og erfart et og annet, da....

Joda, vi har jo klær på oss selv også, og til babyen til hjemreise, + at vogna blir med inn på barseln ved henting av babyen. Og selvsagt kan vi dra med oss bakterier inn i bilen både da og hvis vi er på sykebesøk ellers også. Men helt hysterisk går det ikke an å være. De fleste bakterier dør relativt raskt utenfor kroppen vår, så noen fare er det jo ikke.

Nå vil jeg jo ikke definere føde/barseln som det sted der jeg forventer de verste bakteriene. Som helsepersonell omgås jeg jo jevnlig "sykehusbakterier" som bl.a. gule staphylokokker og streptokokker, og drar jo selvsagt med meg mye hjem til familien fra jobben, enten jeg vil eller ikke.

Men samtidig ville jeg nok ikke likt å bruke lammeskinnet under sykehusoppholdet, for det er jo som andre påpeker, ikke akkurat vaskbart på høy temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...