Verbetina Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Før helga fikk jeg beskjed om at jeg er gravid, termin i mars.. Jeg kommer til og beholde dette barnet da jeg egentlig har fått vite at jeg ikke skulle kunne få barn. Men mitt problem er at faren til barnet er gift. Han har også en datter på 4 år fra før. Han sier til meg at han kommer til og skille seg og at han ønsker og være sammen med meg, det er jo det jeg vill høre.... Men jeg har så inmari dårlig samvittighet, ikke over for hans kone for jeg mener at jeg ikke har gjort noe galt mot henne, det er det han som har gjort, men den lille jenta på 4 år... Jeg ønsker jo ikke og være grunnen til at pappa flytter fra henne... Vet ikke egentlig hvorfor jeg skriver dette, ble jo veldig uoversiktlig å sånnt... Men er det noen som er/har vært i en lignende situasjon... litt råd kanskje?
LivetErEnLek Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Har ikke vært i samme situasjon, men kan jo komme med noe råd allikevel. For det første....Gratulerer med graviditeten. Enten du blir alene eller ikke, så skal du få et barn, et barn du hadde trodd du ikke kom til å få, og det i seg selv, er en vidunderlig ting. Når det gjelder barnefaren, ville jeg ikke ha lagt noe som helst press på han. Dette er en beslutning han må ta alene, og hvis det er sånn at han velger å skille seg, er dette noe som ville ha skjedd før eller senere uavhengig av deg. Men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger til at han skal skille seg. Det at de skal gå fra kona si, er han nok ikke den første som har sagt. Ofte trekker de seg når det kommer så lanngt, fordi de ikke har tenkt godt nok gjennom hva det vil si. Bedre å innstille seg på å bli alenemamma og heller bli gledelig overrasket dersom det ikke blir sånn. Men uansett hvordan det kommer til å gå, så tenk på at du skal bli mamma!!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har vært i samme situasjon heller, men jeg føler med deg. Blir som oftest den som er elskerinnen/elskeren som får skylden, men det er jo ikke bare bare. Du har jo bare forelsket deg. Er veldig enig i svaret du fikk fra om at du ikke bør prøve å påvirke han til noe. Det kan bare ende opp med at han kan legge skylden på deg senere. La han finne ut av dette selv. Skjønner godt at du tenker på den lille jenten hans, og det viser bare at du har har et stort hjerte. Ønsker deg masse lykke til, og Gratulerer så mye med graviditeten.
Tildemana Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Hvis kona får greie på dette, det gjør hun nok før eller siden, så er det kanskje store sjanser for at hun hiver ham på dør? Jeg ville ikke ha et seriøst forhold til en som har sviktet familien sin så til de grader. Hva sier det egentlig om denne mannen? Jeg skjønner ikke hvordan du ikke har dårlig samvittighet overfor hans kone heller. Det tror jeg nok at jeg hadde hatt. Å innlede et forhold til en gift mann er èn ting, men om han i tillegg har barn..... Jeg har ingen spesielle råd å gi deg. Unnskyld at jeg kanskje virker litt negativ. Men jeg ønsker deg lykke til. Men kanskje mer lykke til til kona hans. Stakkars dame.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå