Gå til innhold

Nårl legge ham på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart fem måneder, og vi tenker å la ham ligge på eget rom i natt. Han har frem til nå ligget i vugge ved siden av vår dobbeltseng.

Jeg fullammer, men ikke om natten. Han sover stort sett natten igjennom, etter kveldsstell og pupp ca kl 20. (Får mat igjen ca 07-08 på morningen)

Må legge til at rommet hans er tvers over gangen for vårt rom, og at døra skal stå åpen?

Hva er argumentene for/mot å ha babyen på samme rom evt eget rom? Noen som vet noe om dette eller evt har erfaringer på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa ble lagt på eget rom når hun var 4 uker :) Grunnen til at vi gjorde det så tidlig var at hun bråker så utrolig mye i søvne og jeg sov så dårlig... Etter at hun fikk sove i senga si har vi begge sovet mye bedre!!! Jeg fullammer jeg også :)

Nå er hun 8 uker og sover gjerne mellom 5 og 7 timer, så litt mat, og en ny runde med søvn på 3-4 timer!!! Hun legger seg kl 21 og vi står opp mellom 7 og 8.30

Skrevet

Jr. her har ligget på eget rom siden han var 3 mnd. Kunne ha flyttet inn på rommet sitt mye tidligere. Ble bare til at vi utsatte det litt pga. rommet hans ble brukt til gjester i forbindelse med dåpen. Ville ikke venne han til eget rom for så å ha han inne hos oss en uke mens rommet hans ble lånt bort

Skrevet

fatter ikke hvorfor dere har det så travelt med å legge dem i egen seng....eget rom...herregud:)tenk på trygghet etc....den følelsen å småvåkne ut på natta og se sin lille, eller om morgenen....en slik tid får man jo ikke igjen.....min er litt over 3 mnd, og han ligger imellom oss. han skla ihvertfall ligge imellom oss til han er ca 1 (har vi tenkt) og i egen seng på vårt rom etter det.

Vi legger jo barna våre ca kl. 20.00. ,så da har man jo også et par timer til hverandre?...

Skrevet

Gutten vår er 6,5mnd og har nettopp fått egen seng på eget rom. grunnen til det er at han vokste ut av vugga og vi syntes det var på tide å få tilbake rommet vårt. han pleide å våkne/sove dårlig når vi gikk og la oss. Han sover rundt, har gjort det i mange mnd, men det hender han våkner for en liten tørsteslukker, så vi har dørene åpne så jeg kan høre han.

For:

-bedre søvn på alle

-voksne får privatliv og kan snakke normalt på sitt eget rom

Mot:

-hvis han skal ha pupp iløpet av natten er det bedre å ha han nærme så mor ikke må stå opp og bli skikkelig våken = mindre søvn

-Hørt om at det er best å ha de på samme rom til de runder året pga krybbedød... tar det med en klype salt jeg. sjekker han jo før jeg legger meg uansett.

Skrevet

Nydelige lillebror flyttet på eget rom for 1 uke siden. Dette fordi verken jeg eller han sov noe særlig på natta. Han lå enten oppi hos meg eller oppå meg, han ville gjerne ha pupp konstant. Noen netter sov jeg ikke fra jeg la meg til jeg stod opp. Ligge i egen seng det ville han slett ikke. Men så flyttet vi ham på "barnerommet" med (gløtt på) dør inntil vårt rom, og jett om vi sov og sov... Måtte inn bare for å se om han hadde det bra =0). Min teori er at han "luktet mat" hele tiden og derfor ville ha pupp. Han våkner 1 - 2 ggr på natt nå og jeg har fått et "nytt liv". Tar han oppi til meg tidlig på morgenen og da småsover vi litt og koser oss før vi står opp.

Fungerer altså ypperlig for oss, men hver må gjøre det en føler er riktig for seg og sine små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...