hønemor23 Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Hei! Minis pappa mener at han ikke har rett på "sykt barn" dager da jeg har meste parten av omsorgen. Han har mini annenhver helg og hver onsdag. Kan det da virkelig stemme at han ikke har rett på noen "sykt barn" dager hos sin arbeidsgiver, og at jeg har 20 dager... Han sier han må ta seg fri uten lønn, men synes dette hørtes litt merkelig ut. Han jobber i kommunen. Noen som vet?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 jeg har forstått det sånn at når man er alenemamma sånn som du, så får du dobbelt med "sykt barn dager". altså 20 dager i stedet for 10. det betyr at faren ikke får noe, så om barnet blir sykt på "hans" dager så er det vel egentlig du som må bli hjemme. men jeg har ikke satt meg så nøye inn i reglene så jeg kan ikke love at det er sånn. men det er sikkert noen som kan bekrefte eller avbekrefte det med sikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Det er kun den med mest omsorg som får sykedagene. Men, i noen tilfeller er arbeidsgiverne reale og gir slike dager også til helgepappaer. Min ex har det, selv om jeg har hovedomsorg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Jeg er student nå.....og hadde viktige dager på skolen....da tok pappaen fri fra jobb grunnet sykt barn....var ingen som sa noe...men når jeg tenker etter så vet jeg ikke om arbeidsgiver vet at vi har flyttet fra hverandre da....
mamman&andrea Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Jeg vet ikke hva som gjelder for helgepappaer, men min samboer får vertfall fri fra jobb med lønn dersom min datter er syk. Og jeg er fortsatt aleneforsørger,. siden vi ikke har bodd sammen ett år enda.
-Hengebuksvinet- Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Den som er eneforsørger får dobbelt, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå