Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 mini er 4 mnd, og ei stor jente..hun nermest gaper etter maten vår, så jeg har tenkt å la henne få smake noe annet enn mm..har egentlig tenkt å fullamme lengst mulig, men for hennes del da hun er så interessert tenkte jeg å la henne få smake noe alikevel..men hva er best å starte med? hun skal bare få prøve litt fremover..har ingen intensjoner om å oppnå hele porsjoner før hun er minst 6-7 mnd..kan jeg bare gi henne noem skjeer med fruktpure, eller bør det være grøt?? takk for svar:)
Sina73 Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Hvorfor ikke la henne smake på begge deler? Ja ikke samtidig, men dagen etter hverandre feks. Du finner etterhvert ut hva som faller i smak. Gutten min fikk smake 4 mnd fruktpurè fra Nestlè og rynket på nesa og det meste kom ut igjen. (For å være ærlig: Jeg synes ikke den smakte noe godt selv!) Maisgrøt gikk bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Bør vente tre-fire dager mellom hver nye ting du prøver, da. Så kan du følge med om barnet ditt reagerer allergisk mot noe av maten...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Helsesøster her sa det var best for tarmene til babyen at vi begynte med veeeldig tynn maisgrøt, blandet med morsmelk.
Blomman Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Du kan starte med det du vil - prøv deg frem - men vent noen dager i immellom hver ting du introduserer i tilfelle reaksjoner - lurt å prøve på dagtid og av samme grunn
Bellanotte Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Jeg snakket med en jordmor om dette og hun sa til meg at fruktpure er det beste å begynne med hvis det er bare for å smake. Hvis barnet trenger mer mat fordi mme ikke er nok, så var grøt det beste. Vi gir sønnen vår fruktpure ( et par teskjeer) når vi spiser middag, for han sitter med åpen munn og smatter he he. Da blir han kjempefornøyd. Han er nå snart 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå