Gå til innhold

Begunne med grøt eller fruktpure??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er 4 mnd, og ei stor jente..hun nermest gaper etter maten vår, så jeg har tenkt å la henne få smake noe annet enn mm..har egentlig tenkt å fullamme lengst mulig, men for hennes del da hun er så interessert tenkte jeg å la henne få smake noe alikevel..men hva er best å starte med? hun skal bare få prøve litt fremover..har ingen intensjoner om å oppnå hele porsjoner før hun er minst 6-7 mnd..kan jeg bare gi henne noem skjeer med fruktpure, eller bør det være grøt??

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke la henne smake på begge deler? Ja ikke samtidig, men dagen etter hverandre feks. Du finner etterhvert ut hva som faller i smak.

Gutten min fikk smake 4 mnd fruktpurè fra Nestlè og rynket på nesa og det meste kom ut igjen. (For å være ærlig: Jeg synes ikke den smakte noe godt selv!) Maisgrøt gikk bedre.

Skrevet

Bør vente tre-fire dager mellom hver nye ting du prøver, da. Så kan du følge med om barnet ditt reagerer allergisk mot noe av maten...

Skrevet

Helsesøster her sa det var best for tarmene til babyen at vi begynte med veeeldig tynn maisgrøt, blandet med morsmelk.

Skrevet

Du kan starte med det du vil - prøv deg frem - men vent noen dager i immellom hver ting du introduserer i tilfelle reaksjoner - lurt å prøve på dagtid og av samme grunn

Skrevet

Jeg snakket med en jordmor om dette og hun sa til meg at fruktpure er det beste å begynne med hvis det er bare for å smake. Hvis barnet trenger mer mat fordi mme ikke er nok, så var grøt det beste. Vi gir sønnen vår fruktpure ( et par teskjeer) når vi spiser middag, for han sitter med åpen munn og smatter he he. Da blir han kjempefornøyd. Han er nå snart 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...