Gå til innhold

hvor gamle er trillepikene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 14 mnd-hvor gamle bør passepiken være??

søstera mi passer gutten min de to timene hvor jeg er på jobb til mannen min kommer hjem fra arbeid. så ringte det en dag på ei jente som går i 2 klasse (mens søstera mi passet gutten min) og lurte på om å få passe han. Jeg synes 2 klasse er altfor lite!!! er det bare meg eller er det normalt? verdt å nevne er også at jeg dessuten ikke kjenner denne jenta eller familien, aldri sett ho før. så kan jo være annerledes om en kjenner jenta og familen og at alder da kan være mindre betydningsfult.

men hvor unge jenter hadde dere latt passe en 14 mnd gml unge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 14 mnd., og ville aldri latt en 2-klassing passe henne. Vet ikke helt hvor gamle de bør være jeg. Tror kanskje ikke jeg ville hatt en trillepike på under 14-15... Antagelig går det greit med en som er ygre, men tenk hvis det skulle skje noe. Da må den som passer være gammel nok til å ta en avgjørelse på hva hun skal gjøre. Vanskelig spørsmål!

Skrevet

jeg ville ikke hatt en trille/passe pike på under 16-18 jeg,men mindre det var en i familien.

Jeg er ikke vanskelig, men er såpass redd for at noe skal skje.

men jeg ser jo flere små barn som er ute å triller andres babyer, men det kan jo være søstre.

Skrevet

jeg har ei på 10 år og ei på 13 år, dem er kjempeflinke begge to:)

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt "trillepike", her er det kun familie og nære venner som har passet lillegutt.

ALDRI hadde jeg latt en 7-åring passe på barnet mitt! Greit nok om hun ville komme inn og leke med barnet, men ærlig talt, en 2.klassing klarer ikke å passe seg selv en gang! Spiller ingen rolle om jeg kjente til jenta og hennes familie eller ikke. Jeg ville eks. ikke latt tantebarnet mitt på 10 år ha ansvaret for min lille på 20 måneder.

Jeg tenker minimum 16 år, men da måtte jeg kjenne henne veldig godt og stole på henne.

Skrevet

Jeg syns alder kommer an på barnet. Selv har jeg en trillepike som er 8/9 år, men hun er langt mer voksen av seg enn feks venninna på andre siden av veien. Derfor jeg sender henne ut med henne (den 'voksne') og ikke hun andre også. Men hun triller stort sett bare rundt i gata her og til nærmeste lekeplass (i vogn) som ligger rundt 200m fra huset her og gir alltid beskjed om hvor de går.

Skrevet

barnevakt anser jeg forresten for å være noe annet enn trillepike. skulle jeg hatt barnevakt skulle hun vært langt eldre, altså!

Skrevet

Min sønn er 13 mnd og jeg har en trillepike på 9 år som passer han. Var litt nervøs i starten, men jeg kjenner foreldrene og de er veldig ordentlig. Hun er alltid presis, og veldig fornuftig. Hun får bare være på lekeplassen og rundt i feltet her vi bor, og 1,5 time er max. HUn har fått beskjed om at hvis han er lei seg slik at ikke hun klarer å trøste han skal hun komme hjem med han med en gang, og det gjør hun. Jeg har god erfaring med min trillepike, men jeg ser veldig an hvem jeg sender han avgårde med.

Skrevet

En andreklassing er altfor liten! Jeg har selv en på 13 måneder og en gutt på 7. Storebror kan se etter lillebror mens jeg er inne eller maks dersom jeg må ut i bilen og hente noe. Han er flink og omsorgsfull, men kan ikke ta ansvar. Særlig ikke hvis lillebror slår seg eller noe annet skjer. Ser at jentene i klassen til storebror kanskje er litt mer modne og de er veldig ivrige etter å holde på med "babyen". De forholder seg imidlertid mer til ham som en dukke enn som et menneske. Ville aldri sendt ham ut med noen av dem!

Jeg synes kanskje 16 er et strengt krav. I praksis betyr vel det at man ikke får en trillepike, ingen 16-17-åringer gidder vel å trille rundt på en vogn for 30 kr timen. En på 16 kan være barnevakt, en på 11-12 kan trille dersom jeg kjenner henne og stoler på henne.

Skrevet

Har nettopp fått trillepike til gutten min på 17mnd. Trillepiken går i niende klasse. Jeg er kjempeglad for at hun er såpass voksen, og lillegutt elsker trillepiken sin:)

Skrevet

Jeg har hatt en passepike i halvannet år nå. Hun begynte da hun var 10 år, og jeg snakket med moren hennes om det. Hun er veldig vant med små barn, og hun tenker på en voksen måte, så sammen med moren ble vi enige om at hun kunne få passe henne. Datteren vår elsker å være med henne, og jeg tror det er gjensidig. Passepiken har også venninner på samme alder som passer andre små unger.

2. klasse synes jeg høres veldig ungt ut. Tror jeg ville funnet en som var litt eldre. Det er tross alt veldig viktig at du er trygg når ungen din er ute med andre.

Skrevet

Vi har ikke noen trillepike, men en nabojente på 8 som er veldig interessert i ungene våre. Vi lar henne ta seg litt av Jr. på 18 mnd under vårt oppsyn, men ville aldri i verden latt henne ta seg av ham alene. Jeg stoler på at hun gjør sitt aller beste. En virkelig pålitelig og snill jente, men hun har jo ikke bedømningskraften til en eldre person. Jeg ser f.eks. at hvis hun triller ham på trehjulssykkel så er hun ikke oppmerksom på at hans føtter kan komme inn under pedalene og at han kan skrape seg opp. For å si det enkelt: Jeg føler hun tror at sønnen vår kan litt mer enn han kan, og det kan det oppstå farlige situasjoner av. Guttungen vår er jo også ganske sterk, så når han blir rasende fordi han ikke får lov til f.eks. å hoppe ut i en bekk, så kan han sparke og bli helt hysterisk fordi vi holder ham igjen. Da tror jeg ikke at jenta på 8 er sterk nok til å håndtere ham. Jeg sliter jo selv.

Skrevet

Jeg ville nok hatt en jente på 15 eller 16 år som trillepike. Ikke yngre.

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 15 mnd og vi har hatt trillepike siden han var 2 mnd. Hun er 13 år. Da han var under 9 mnd sa jeg til jenten at hun ikke måtte ta ham opp fra vognen og at hun måtte snu hvis han begynte å grine .

Nå er han alltså 15 mnd og hun tar han på tur og har han på lekeplassen. Hun er en veldig fornuftig jente. Jeg tror ikke det er mangen andre jenter på 13 som jeg hadde stolt på da det er snakk om barnepass. Lillesøsteren hennes er 10 år og hun får ikke gå alene med gutten min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...