Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, nå tror jeg at jeg har kontrollen på legging å mating å alt det der (hvertfall for øyeblikket).. Lillegutt klarer å sovne av seg selv i sengen sin :) Måtte bare fortelle det for det er sååå fint :) Super happy jeg..har stressa med dette i lange tider :)

Tror det som gjorde utfallet var at jeg ble litt hardere i hodet, og ikke tok han opp,men heller koste han i sengen sin...sånn skrikekur eller hva det heter...

Happy, happy, happy :)

Han bruker til og med potten når han skal på do :) (av og til hvertfall, en god begynnelse)

Han er 5 og en halv måned nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5,5 måned og bruker potte???????????

Er ikke det litt drøyt da?

Skrevet

Hvorfor det? Vi har en fast tid der jeg setter han på potten (holder han) Så koser vi oss å snakker litt, å viss han må bæsje så gjør han det... Lar han bare sitte til han er ferdig eller maks 5-10 min. Kan ikke se hva som er drøyt med det?

Vennligst forklar? :)

Skrevet

En 5 mnd gammel baby er jo ikke i stand til å sitte en gang. Og han kan umulig skjønne noe av det pottegreiene allerede vel? De har jo null kontroll på tissing og bæsjing da.

Men så fint at det har ordnet seg med søvnen da. Det er deilig.

Skrevet

hehe..skjønner hva du mener, men mor min satte både meg å broderen på potte sånn som jeg har forklart, og hun skiftet ikke en eneste drittbleie på oss etter at vi var ca 1 år...

Og som sagt jeg lar han ikke sitte alene, holder han og støtter han...

Skrevet

så bra at ting løsner da :) Rundt den alderen var alt i orden her også, og er det enda :):)

Skrevet

Metoden er helt vanlig i andre land og blant de som bærer barna mye, spare jo en del ekle bæsjebleier på den måten...

Skrevet

Hvordan vet du når han skal bæsje, da? Kan du liksom forute det?

Jeg driver ikke pottetrening selv, men har lest at det er vanlig i mange land når ungen er omkring et halvt år. Og så har gutten min begynt å bæsje når vi skifter på ham, altså når vi har tatt av bleia og han ligger på stellebordet. Han har ikke bæsjet i bleien på nesten en måned nå. Veldig rart og morsomt! Men blir jo bare mer gris av det, bæsj etover håndkle og hle ungen!

Skrevet

Nei, jeg setter han på potten ca klokken 10 hver dag..åsså bæsjer han viss han må...hender jo at han bæsjer i bleien også... Men da får han inn vanen med potten. Noen barn nekter å sitte på potten viss en venter for lenge...

Tror det skal være opp til hver enkel når de vil sette barna på potte, men jeg for min del gjør det nå, og det virker...

Skrevet

skal begynne med det selv også snart. min er litt over 3 mnd.om man kan se på når ens lille skal til å bæsje? jaaaaaaaa, selfølgelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...