ettbarnsmammaen Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Idag tidlig fikk jeg igjen "Nei, takk!" da jeg tilbød grøt og bananbiter. Tre små skjeer og så var det stopp! Men min lille Nusse, som egentlig ikke bryr seg om mat, har nå prestert å spise nesten en hel kneipbrødskive med leverpostei (uten skorper, naturligvis.) Hun fikk ta biter av brødskiven selv, og det var igjen en bit på størrelse med en gammeldags femkrone! Deretter fikk jeg i henne flere teskjeer med fruktmos. Pupp ville hun ikke ha, men hun drakk flere slurker vann fra tutekoppen. Og i dag er hun åtte måneder! Er det ikke topp???????
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Hipphipphurra! Da går det rette veien! Kanskje det er morsommere med mat hun kan putte inn selv, istedet for grøt. Har prøvd å la det lille gullet her sitte med brødbiter, og hun putter dem inn med stor iver - men det er vanskelig å si hvor mye som blir spist for ganske mye kommer ut igjen...c",). Men avispapir og konvolutter derimot - der må vi passe godt på. Får hun tak i det, må vi fiske ut store våte klumper med papir...c",) (Og alle mammaer vet jo hva som kan skje med sånne papirklumper, de kan jo plugge igjen hele pustesystemet...grøsss)
♥Snulder Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Så flott da! Jeg strør bittesmå biter med kokt skinke foran henne på bordet... når hun har plukket opp og gaper... så forter jeg meg å dytte inn noe annet i tillegg! Det går bra NESTEN hver gang. Har litt dårlig samvittighet fordi jeg lurer henne men:) Hun lider forresten ingen nød... har lagt på seg 440 gram på litt over en mnd.
Blomman Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Gratulere med 8 mnd dagen da "LILLE NUSSE" - betyr at jeg er 29 år og 8 mnd det...... skal hilse fra en survete lillegutt her..
ettbarnsmammaen Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 Ja, håper det går rette veien og at det ikke bare var et blaff!!! Hun puttet ikke bitene inn selv, var faktisk ikke borti brødskiven med hendene. Jeg holdt den foran henne og lot henne spise av den. Når jeg har lagt noe foran henne, har hun ikke vært så interessert i å spise det. Kanskje mer "kult" å spise sånn som de voksne spiser!? Huff, ja, aviser og annet papir, det er visst godt. Så fint det hadde vært om det hadde vært næring i det!
ettbarnsmammaen Skrevet 12. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2006 Den taktikken får jeg prøve senere! 440 gram....på en måned??? Og hun var hvor gammel? (Har vel kanskje spurt før...)
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Jeg har fått inn litt grøt for andre kveld på rad, så det begynner forhåpentligvis å ordne seg her og håper jeg. Og jeg ha'kke hørt om noen unger som vil ha pupp til de begynner på skolen, så det årner seg nok til slutt! c",)
ettbarnsmammaen Skrevet 12. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2006 Takk for det, Blomman og "survete lillegutt!" Er det tenner på gang? Så hyggelig å se deg her inne igjen, forresten.
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 He, he. Fikk plutselig assosiasjoner til Frustrerte Fruer og hun som ammet den gutten med krøllene som Lynett fikk avvendt med sjokomelk ;-) Har faktisk en kollega som har ammet sine sønner til de omtrent har begynt på skolen (tro hun ga seg i 5-års alderen med sistemann...) Men da var det vel for at hun ønsket det... Jeg tror jeg ville ha foretrukket å gi ungene sjokomelk, jeg da ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2006 #10 Skrevet 12. september 2006 Da fremstår liksom O`boy som en "redning" vil jeg si;-)
Reveenka Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 "Gubradevaremævræl" som Gamlefar vill ha sagt (vi ser mye på Gråtass her i huset, skjønner du...) c",)! Så den episoden jeg også, det hadde jeg helt glemt - hehe! Men fem år var sent, ja.... ser ikke helt for meg femåringen her amme...huttetu
ettbarnsmammaen Skrevet 12. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2006 Den Frustrerte fruer episoden var herlig! Gleder meg forresten til serien kommer tilbake. Så forresten et intervju med Gro Dahle for noen år siden. Amming av ganske store barn der også og journalisten fikk vafler laget på morsmelk. Glemte forresten å si her inne i sted at Nussa spiste ca. et halvt stort glass med lapskaus til middag! For en dag!!! Og så har hun fått masse pupp. Spiste ikke pupp mellom kl. 10 og 16, så det skvalpet skikkelig da hun tok for seg her i kveld !
♥Snulder Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Lille tuttelure er 11 mnd... har alltid vært stor... men ganske matvrang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå