Gå til innhold

Hvor gammel baby har glede av åpen barnehage?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 6mnd gammel baby kan nok ha glede av åpen barnehage..tenk på alt det spennende han/hun får se.. andre barn, andre voksne, nye leker +++ i tilegg er det kjekt for deg også å få snakke med og bli kjennt med andre voksne en de du ser til daglig... Kan jo alltid prøve hvertfall :)

Skrevet

vi begynte når ho var 8 mnd...

d e bare å prøve ..så ser du om babyen liker det :o)

Skrevet

For å si det slik..... barn LEKER ikke med hverandre før 2 års alderen. Før det leker de side om side, men ikke særlig MED hverandre.

Babyjenten min på 10 mnd. hadde nok sikkert synes det var ok med åpen barnehage, men poenget med åpen barnehage er at de som ikke har barna i barnehage (altså de med barnehagebarn i alder, men som ikke er i barnehage, kan ha en plass å møtes). Mange barnehager har 1 års grense, mens noen få er åpen for barn ned i 9 mnd.alder.

Dvs. si at en åpen barnehage "egentlig" er for barn i barnehagealder fra 1år.

MEN, selvsagt er det mulig å gå med babyer også, og de kan sikkert synes det er ok, selv om et mest er mamman som synes det er gøy å møte andre småbarnsmødre.....

Hilsen en som jobber i barnehage.

Skrevet

Mange med baby som går hos oss. Du ser det fort om babyen blir for sliten eller oppkavet, og da kan dere bare gå igjen. Min baby på 4 måneder ser ut til å trives under sangstund i Åpen barnehage.

Skrevet

Jeg er med storebror i åpen bhg to dager i uken. Da er selvsagt snuppa på fem mnd med. Hun ser ut til å syns at det er helt ok, men ikke stort mer enn det. Dvs, hun bryr seg liksom ikke helt om hvor hun er. Men for meg er det veldig kjekt og jeg kommer til å fortsette etter jul da storebror har full plass i bhg. Så fremt jeg har muligheten til det.

Skrevet

Her har de med seg babyer som er nesten nyfødt i åpen barnehage!

Men de har jo somregel større barn med seg også.

Vi begynnte å gå i åpen barnehage når Sander var 7 mnd.Og han elsket det.Synes det var knallstas med nye leker...Og selv så små barn liker og leke i nærheten av andre små barn.Selv om de ikke leker sammen.Samlingsstundene med sang og dans synes han er kjempemorro...

Jeg går alltid rett etter han har sovet,slik at han er uthvilt...

Er ikke så mange timer om gangen da....

Han er 9 mnd nå,og lyser opp hver gang vi sier barnehage:-)

To venninner av meg er også med,og deres babyer er 7 mnd.Og de elsker det også!

Men selvfølgelig blir de slitne etter en stund,så vi går alltid ut så fort noen begynner å vise tegn til tretthet,og så sover de ekstra godt etterpå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...