Gå til innhold

Blande middag med frukt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke i henne middag, alt er phy!

Hva skal jeg gjøre?

Jeg blander frukt i grøten, hvis ikke vil hun ikke ha, kan jeg gjøre det samme med middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det ville smake noe godt nei.. hehe

Men du kan jo bare gi grøt i stedet for middag noen dager og prøve igjen med jevne mellomrom,

Kanskje prøve et annet merke om du bruker middagsglass, eller en annen type.

Skrevet

Det tror jeg ikke er noen vits nei, da venner du henne til at alt skal smake søtt. Prøv ulik mat, ulike merker, med jevne mellomrom, så får hun heller spise grøt til hun godtar det. De skal jo venne seg til at middag er noe annet enn grøt og frukt. Jenta mi spiser for øvrig kun HIPP sine middagsglass. Mine husmorsdrømmer om å lage all mat selv gikk i vasken pga hyling, nekta å spise, brakk seg osv.. hehe :)

Skrevet

Pøh, vi blandet ofte usøtet eplemos i middagen. Ikke noe problem det. Øker faktisk jernopptaket. (vit C)

Skrevet

Brage vil heller ikke spise middag, eller bare kokte grønnsaker, for densaks skyld. Jeg har blandet kokte, moste gulrøtter i grøten da, bare sånn for å få det i han. Det smakte godt det. Men bare grønnsaker, til og med blandet med litt morsmelk ble det bare brekking og spytting og grining på nesa av. Så her går det stort sett i brødskiver, grøt eller frukt.

Men du må jo bare prøve deg fram. Jeg fikk et tips fra helsesøster om at jeg ikke burde tilby mer enn en ny smak i uka, dersom babyen ikke liker det. Så da bør du prøve samme sak i en uke, og dersom datteren din fortsatt ikke liker det, så kan du prøve noe nytt neste uke. Jeg gjør det med Brage. Men er det deriomot noe han liker, så har det ingenting å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...