Gå til innhold

Et lite spm ang. introduksjon til grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg kontakte HS før jeg begynner så smått med grøt? Han er snart 5 mnd og tenkte å starte forsiktig med grøt for barn fra 4 mnd pga at jeg synes han legger lite på seg nå...han har bare lagt på seg 400 gr fra han var 3 mnd, de siste tre ukene har han ikke lagt på seg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kontakta ingen før vi begynte. Men husk at han legger ikke så mye på seg lenger utover nå som han har gjort frem til nå. Vi begynte fordi han våknet mer og mer på natta og virket veldig interesert i maten vår...

Skrevet

Du kan godt spørre helsesøster, hun har jo erfaring...Men i bunn og grunn så er det du som bestemmer.

De kan stoppe opp litt ang det å legge på seg, min gjorde det på den tiden. Helsesøster sa det var normalt at de ikke la så hyppig på seg no, for de er mer aktive osv...Det kunne gå litt i rykk og napp.

Du kan eventuelt legge han oftere til brystet?

prøvde med grøt da min var litt over 5 mnd, men han smakte berre på den og var fornøyd med lite, han fikk pupp først og så grøt. Kanskje et par skjeer med grøt på kvelden hjelper?

Skrevet

hadde bare begynt å gi han litt grøt jeg da, mais eller ris grøt til å begynne med.

Trenger ikke kontakte HS for det. Du merker om han trenger mer mat eller ikke...

Skrevet

Jeg har dessverre liten tiltro til HS så jeg gidder ikke å "spørre om lov".

Gutten min er 4 mnd og jeg har gitt han smaksprøver av tynn grøt fordi han har begynt å våkne så mye om natta igjen.

Skrevet

Tror jeg prøver litt forsiktig =) Han er veldig interessert i det vi spiser, følger med som bare det...tihi...

Skrevet

At barnet viser spesiell intetersse for for maten når dere spiser er indikasjon nok det for å starte med grøt. Bare les på ammedebatten der jeg haren tråd med anbfalinger for spedbarnsernæring.

bare start du - trenger ikke å snakke med hs før du starter.

Lykke til

Skrevet

Vet ikke om det er nødvendig å snakke med HS om det, men når hun nevnte det for meg på 4mndrs-kontrollen, så sa hun at når jeg skulle begynne, så burde jeg starte med mais eller risgrøt. Dette fordi det er best å starte med fast føde uten gluten. Nestlè har jo sånne trinn fra 4mndr og oppover (hvis du har tenkt å bruke deres produkter da. Det fins jo andre alternativer også). Men du kan jo sjekke nettsida deres. Der er det info om dette, eller på produktpakkene i butikken.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...