Gurine og gulla Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Er det vanlig at brudeparet betaler frisøren til forlover? Er det evt andre ting vi må bør betale for forlovere? overnatting og sånn? Sikkert et dumt spm men bare lurer.
Maud Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Vi skal betale for frisør og sminking for forloveren min. Tror det er vanlig å gjøre det. Vi skal ha bryllupet på en fjellstue, men betaler ikke overnatting for noen av forloverne. Vi kommer nok til å kjøpe en takk for innsatsen-gave til dem i etterkant av bryllupet.
Gurine og gulla Skrevet 12. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2006 ok, da vet jeg det:) takk for svar:)
FruMamma med nr 2 Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Forloveren min betalte det selv.
jente,jente, ? Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Forlovern min skal betale det selv, men jeg betaler leie av kjolen hennes.. Tilbøy meg å betale en av delene, så da har vi endt opp med kjole.. Som en takk lissom..
Gurine og gulla Skrevet 12. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2006 hmm hørtes ikke så domt ut det. å velge enten eller... men er det vanelig me prøve time for forlover oxo, ? det er vel ikke vanelig,,, eller? Hva koster frisørtimene for forlover da? Er vel billigere en for bruden, håper jeg.
jente,jente, ? Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Forloveren min betaler 1500 kr for håroppsats, sminke og lunch.. jeg betaler 2500 for meg.. Vet ikke hvordan det er med prövetime for forlover,men det kan umulig väre vanlig..
Gurine og gulla Skrevet 12. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2006 nei enig der. har ikke hørt om noen prøve time der jeg heller, virker litt rart i tillfelle:)
AnnaLee Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Tror det er både og. Jeg har fått en pris fra min frisør på prøve time til oss begge samt oppsats til oss begge på bryllupsdagen. Jeg ønsker å betale det hele som en hyggelig gest til min forlover.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Hva gjør de egentlig på en prøvetime ? steller de håret 100 % eller bare "sånn ca" ?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #11 Skrevet 13. september 2006 Jeg var forlåver nå i sommer, og bruden sa til meg at det var vanlig at forloveren var med til frisøren (rett før brylluppet) så jeg fikk instruks om å møte opp der tidlig på morgenen for å se på at hun ble stelt. Sånn hadde hun forstått det. Jeg er redd jeg takket pent nei, og hun ble litt sint. Jeg syns enten at sånt kan avklares på forhånd, det blir frivillig om forlåveren har lyst (og økonomi) til å betale for frisørdame, eller brudeparet kan spandere det. Hadde ikke lyst til å sitte i 4 timer og se på at hun hadde håret i en tørker og dessuten måtte jeg møtt opp ferdig stelt selv (ganske tidlig) ogevt. sminke meg på toalette på frisørsalongen. Hun sto fast på at tradisjonen var sånn. Jeg ville ikke anbefale det...
Mossi69 Skrevet 13. september 2006 #12 Skrevet 13. september 2006 Jeg har vært forlover 3 ganger og aldri blitt betalt for noe frisørtime, så det må være noen gamle tradisjoner. Det koster jo nok som det gjør, om ikke du skal betale det også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå