Lille my ;) Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Nå har vi bestilt tur dit i mnd skifte sep/okt!! Gleder oss masse!!!! Lurer på om dette er en fin plass og om det er noe ekstra vi trenger å ta med oss? Har en gutt på 2 år. Hotellet så veldig bra ut. Lå rett ved stranden. Hotell Minoa Palace.
MAAAAAAAAMA, igjen. Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Jepp, kom hjem i går. Tror jeg la merke til ett hotell som het det ja, men husker ikke noe spesielt om det. Kjempeflott plass, men strendene var ikke så veldig fine. Men det er bare å gå litt så finner du sikkert en fin en. Bølgene var også kjempesvære. Slik at stranda ble stengt, så lurt med basseng på hotellet. Kjempeflott plass. Var veldig spent selv, da vi reiste med en på 14 måneder.I tilegg så er jeg 26 uker på vei. Du får spørr om det er noe konkret du lurer på. Antisklisokker er ett must .Både ved bassengkanten og på rommet.Glatte fliser overalt. Pampersbleie kostet ca 14 -15euro og baqrnemat var også ganske dyrt. Har du plass så ta det med. Ellers såmå jeg opplyse at det ligger en stor leikebutikk/klesbutikk for barn i nærheten av chania. Den heter jumbo. Virkelig vært ett besøk om du kjeder deg.u ser den sikkert på vei fra flyplassen. Utrolig mye billig der.Vi hadde planer om å gå inn til chania etter vi var der, men vi gikk og gikk og tilslutt hoppa vi på bussen tilbake igjen. Jeg lengter tilbake jeg!!!!!
fantenbarnehage Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 ang stranda- tar man turen til agia marina- ett steinkast fra platanias- er stranda mye finere (sandstrand) o d r mindre bølger
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Jeg synes personlig ikke at Platanias var noe hyggelig, ståkete sted med juglete butikker uten sjel. Chania var hyggelig, bruk en del tid i smågatene i den gamle bydelen, mange hyggelige spisesteder. Synes det var hyggeligere spisesteder her enn ved havna. Mange butikker både tradisjonelle og moderne, bla Zara kids. Supert å ta bussen til Chania, den går med 15-20 min mellomrom. Strendene var OK men veldig utsatt for vind så det blir mye basseng. Vil du til fin strand bør dere leie bil og dra over til Elefonisi, her var det lunt når vinden sto rett inn i Platanias. Fantastisk vakker strand selv med mye mennesker, langrunt og barnevennlig. Også Falasarne var fin men her var sanden brunere, anbefaler å kjøre opp til enden av stranden for her har man de fine klippeformasjonene som lager små viker. Jeg husker hotellet dere skal bo på, det så veldig bra ut, høy klasse og stort. Dere må over veien for å komme ned til stranden men det er ikke langt. Vi reiste med gutt på 2,5 år, er deres barn vant til å sitte i meis tror jeg den er fint å bruke når man trasker gatelangs og inne i Chania. Bleier er dyrere enn hjemme og annereledes sydd (iallefall Libero)
allergibarn Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Kom hjem i natt, bodde på Blue Village i Gerani like utenfor Platanias. Gikk forbi Minoa, det ser kjempelekkert ut der. Platanias er jo mye turistbasert, med "hum-bug" butikker, men absolutt et koselig sted. Her er et par tips; - ta buss eller taxi eller lei bil og dra til Champion eller Lidl (like før Chania hvis du tar gamlevegen) for å handle. Mye rimligere enn disse turistshappene. Vi kjøpte brød, melk, pålegg, øl, vann, frukt, grønnsaker, kjeks etc der slik at vi hadde noen dager. Lagde alltid frokost i leiligheten og hadde litt snacks med oss til bassenget/stranden - du bare må kjøpe og smake på tomatene der, fantastisk gode. - Jumbo ligger like bortenfor Lidl og Champion. Vi var ikke der, men ble anbefalt å dra dit ja! Sinnsykt stort kjøpesenter med ALT til barna. Det får vi ta neste år... - Ta bussen inn til Chania og handle på Zara. Bussene var godt organiserte og går hvert kvarter forbi hotellet deres. Zara ligger i hovedgaten like nedenfor busstasjonen i Chania. De har bare Zara Kids, men utrolig mye lekre klær til en rimelig penge. KJøpte masse gensere til 8 - 10 Euro etc der. Kjekt med litt foranding og jeg kunne kjøpt hele butikken.... - Besøk gamlebyen i Chania, utrolig koselig. - Restauranter å anbefale i Platanias; Zaffarano (italiensk like over gaten for Minoa). Symphosium som ligger mer inne i sentrum men før Square'n. Og Cosmos som ligger helt oppe på toppen av åsen bak squere'n. En flott gåtur opp dit og en sinnsyk utsikt. - Skal dere leie bil, bør dere kjøre til Elafonisi som ligger helt sør-vest på øya. Blir kalt Kretas Maldivene og var helt nydelig, langrunn og flott sand. Helt utrolig nydelig sted. Vi kjørte kysten ned og fjellet hjem og brukte 2 timer ned og 1 time hjem. Verdt en dagstur altså!!! GOD TUR!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå