Gå til innhold

funnet det perfekte stedet.....jippi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg er vrang og skeptisk til alt.Hviste ikke at drt å gifte seg skulle bli så vanskelig....Ikke har jeg lyst å gifte meg i kirke, men heller ikke på kontor....hels en borg eller lig. Men hvor finnes det????

MEN nå var jeg på en øy her nede på østlandet med akkurat en gammel borg........yeeeeeee.Der har de vielser UTE enda mer yeeeeeee....Alt bare falt på plass selvfølgelig skal jeg gifte meg der.

Håper bare resten av tingene faller så elegant på plass....He he er jo lov å håpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, høres flott ut!!!!

Kan jeg spørre hvilken øy det er?

Jeg er også på utkikk etter noe spesielt..

:)

Skrevet

Det er oscarsbog utenfor drøbak.

Utrolig vakkert og bare det å ha vielsen ute er flott

Skrevet

Der er det kjempefint! Går det an å ha festen der og? -Hadde jo vært stas med alt på ett sted!

Skrevet

Hmm, nå skal jeg fortelle deg litt om dette stedet!

Jeg bor i Drøbak, og leser selvfølgelig lokalavisen... (Og pratet med noen som har vært i bryllup der) Borgen har fått masse klager på dette med bryllup, spesielt serveringen. Ting går tregt, og maten har ikke vært fullt så god. Derfor vil jeg anbefale deg å ta en skikkelig prat med de ansvarlige der, så du får det akkurat sånn du vil ha det!

Lykke til med bryllupet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

hvis dere gifter dere human-etisk, kan dere har selve seremonien på oscarsborg også. eller på balkonen hjemme ;) HEF stiller opp nesten hvor som helst. koster 3000,- og en av dere må være medlem i HEF :)

Skrevet

Hei takk for info. Har vært en rundtur der med en andsvarlig og dette er noen år til men greit å vite slike ting.Takk.

Det er alt i et der, vielse-kristlig og borgelig vielse,saler til de forskjellige tingene som mat,dans,gavebord,etter mat osv.

Jeg er ikke akkurat kjent med 4-5 retters heller, er vant til et måltid også er jeg mett så det er faktisk det som skremmer meg litt...alle disse rettene. Hehe men selvfølgelig skal det være litt stas på bryllup.

Hva er egentlig vanlig å ha til bryllup....kjøtt type altså?

Skrevet

Alt er like vanlig, men etter hva jeg har skjønt så forsøker folk å styre unna sau og lammekjøtt, siden det er litt spesiell smak på det og mange som ikke liker det. Hjorte medaljonger synes jeg er nydelig...

Det er flott med mange retter - og det blir jo lagt opp sånn at man ikke blir mett etter den første! :-) Men etter desserten så skal man være mett!

Lykke til! :-) Det som er morsomt er jo å smake seg til de perfekte vinene! ;-)

Skrevet

hos oss blir det elgkjøtt med masse godt og røket laks til forrett... dessert har vi ikke, for det skal jo spises masse kake! ;) vi tar heller noen tapas ut over kvelden..

Skrevet

Vi skal faktisk ha lam som en annen her fraråder. Vi liker begge lammefilet godt og derfor ble det det. Jeg er ikke så glad i viltsmak og synes derfor ikke hjort og elg er en god idé. Svaret må derfor være at du må velge noe ut fra helheten (hva skal du ha til forrett og dessert), hva kokken foreslår og hva dere selv liker og tror gjestene liker. Hvis man skal gardere seg 100% blir det som regel kjedelig og da er det mange som ikke er fornøyde allikevel.

Skrevet

He he første gang jeg gifter meg....men smaker man til seg viner slik på film???? hehe det kan jo bli morsomt

Skrevet

he he!

Ja! Klart dere må finne frem til gode viner! :-) Så hver lørdag frem til dere gifter dere så kan dere sitte og smake viner - lurt å finne ut hva man skal servere først da, så man tester viner som passer til den og den retten.

Skrevet

Nei, det er umulig å servere det beste alle vet, men jeg har aldri fått servert lam eller sau i bryllup. Fikk det derimot servert på julebord for 2 år siden - som hovedrett, og det var nesten ingen som rørte den, heldigvis var det 7 retters middag - så vi ble mette uansett. Men dere vet sikkert hva deres nærmeste venner liker/ikke liker - sånn ca - så hos dere blir sikkert lam vellykket og godt! :-) Kos dere! :-)

Skrevet

Hva med å få Humanetisk Forbund til å vie dere? De kommer dit dere ønsker å ha vielsen.

Skrevet

Vet du hva jeg har faktisk ikke tenkt så mye på det, det eneste jeg viste var at et kontor ville jeg ikke så da ble liksom kirke alternativ,men etter dette stedethvor vi kunne gifte oss ute falt jeg med en gang og prester kommer også dit.

MEN som sagt er jeg ikke personlig kristen så det å høre på gud og sånt går liksom litt tvers igjennom så jeg skal ta en titt på dette.

Takk og god helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...