Reveenka Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Jeg var hjemme i svangerskapspermisjon med den nest eldste, som var 7 mnd da det hendte. Husker den fine, varme dagen, at jeg sto i verandadøren og så direktesendingene på tv. Det var helt uvirkelig og samtidig forferdelig dramatisk og grusomt å se desperasjonen til alle de menneskene som var oppe i tårnene. Folk som hoppet i døden på direkten mens jeg sto og så det på tv! Jeg får klump i halsen og gåsehud når jeg tenker på det. Jeg satt i går kveld og fikk med med føsrt NRK's program om 9/11, og så TV2's dokumentar etterpå om enkene som ville ha frem sannheten. Skremmende at Bush og hans regjering visste så mye på forhånd(de sørget for sikkerhetstiltak for seg selv!) uten å sette i verk nasjonale tiltak, og å advare folk. Og så at de beviselig lyver i høringer om det etterpå! Tenk så mye bråk det ble rundt Clinton og hans forhold til Monica Lewinsky - det holdt jo på å føre til at han måtte gå av! Mens Bush's handlemåte og håndtering av 9/11 og invasjonen i Irak får lov å passere nærmest i stillhet sammenlignet med alt oppstyret rundt Clinton & Lewinsky... Ubegripelig!
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Husker dagen kjempegodt. Hadde akkurat begynt å jobbe for fullt igjen etter permisjon med det eldste, men hadde hatt et møte utenbys og var på vei hjem da jeg hørte det på radioen. Dro rett hjem og ble sittende å se det på tv resten av ettermiddagen mens jeg bestakk datter med kjeks og Kuli for å la mamma få se dette i fred. Det hele virket uvirkelig og synes vel nesten det også nå, selv 5 år senere... Amerikanerens måte å håndtere dette på sier vel egentlig alt... Dobbeltmoralsk så det holder! Godt eksempel å holde Clinton&Lewinsky opp mot dette!!!!
Karomamma Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Husker det også veldig godt! Satt på jobb og så de første bildene på nettet. Trodde det var tull først. Det var bare FOR utrolig til å være sant! Gikk tidlig hjem fra jobb den dagen for jeg skulle spille fotballkamp. Skrudde på CNN med en gang jeg kom hjem og ble sittende og sittende og sittende... Til slutt måtte mor ta taxi til stadion og skifte på sidelinja. Ble ikke noen oppvarming den dagen. He he...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. september 2006 #4 Skrevet 12. september 2006 Jeg var ute og reiste da. Husker at jeg satt meg inn i bilen på ettermiddagen, etter siste kundebesøk og på vei til hotellet på Lillehammer. Hørte da om det første flyet, etter noen minutter så brøt en reporter inn i sendinga og nesten ropte om det andre flyet som da akkurat hadde flydd inn i det andre tårnet. Husker at jeg sa høyt (var alene i bilen) "Nå blir det krig!" Satt som klistret til tv resten av kvelden og fulgte med på sendingene. Og ringte en nær venn som befant seg "over there" men fikk ikke svar! Fikk heldigvis beskjed i løpet av kvelden at alt var ok med ham! Så filmen Fahrenheit 9/11 og var mer eller mindre sjokkert etterpå, selv etter å ha trukket fra de typiske amerikanske overdrivelsene. Utrolig at mr.B fremdeles sitter er han sitter!!!
Northernlights Skrevet 12. september 2006 #5 Skrevet 12. september 2006 Her i USA, 5-6 timers kjøring fra NYC. Fikk en telefon fra ei venninne, som sa at vi var under "attack"! Slo på TVn, og fikk like etter se fly nummer to deise rett inn i WTC. Grusomt uvirkelig. Trist, rett og slett. Skrev et dikt i går, som jeg gjerne deler med dere =) A WHITE LITTLE FEATHER This morning I walked through the door, when something strange and wonderful occurred; A white little feather fell down by my feet, and I don`t think it came from a bird! You see, I was thinking about all those men and women, and children who died. The 11.of September two thousand and one sticks out like a day with no pride. I was thinking with sorrow and pain in my heart, like I do every year on this day; when a small little feather fell down by my feet, like an angel was trying to say: "They did not die, - for their souls are alive, and they all send their love down to earth!" So I smiled to this feather, so shiny and white, laying down on the ground, in the dirt. A snowy white feather fell down by my feet, and I don`t think it came from a bird.... `````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````` Dette skjedde meg faktisk i går, og det var veldig talende til meg, der den bittelille hvite, dunete fjæra kom dalende ned fra himmelen! Har ikke skrevet dikt på ei stund, men ble litt inspirert,da sjø!!=)
Northernlights Skrevet 12. september 2006 #6 Skrevet 12. september 2006 Med fare for å bli hatet og frosset ut, så støtter jeg Presidenten, jeg. At Bin Laden var med på dette kunne ha vært unngått, nemlig, - om Clinton hadde spilt kortene sine riktig den gangen han var president. Hadde han brydd seg mere om viktigere ting enn pippipen sin, så hadde det kanskje ikke skjedd, - satt på spissen. Mannen min var Presidentens militære nyhetsbringer da gamle Bush satt ved makta (eller hva det heter på norsk), og vet mye om hva som har skjedd på den politiske fløyen, og jeg stoler faktisk på at de som sitter på toppen har mere innsikt enn oss "vanlige" når det gjelder jakten på terroristene. De ringes inn stadig, og Bin Laden har ikke lenge igjen heller, tror jeg. Det ble ikke fred før Hitler døde, heller. Under 2.verdenskrig. Og jeg tror tingene hadde roet seg. hadde de esktreme muslimene på toppen blitt satt på plass. Hvorfor snakker så få om dem i Norge?
wicky Skrevet 12. september 2006 #7 Skrevet 12. september 2006 Så fint dikt a!! Du er flink! Jeg var i bilen når en kompis ringte og sa at et fly hadde truffet WTC. Var på toppen der i 1993, og husker vi så "ned" på små fly så jeg trodde først det var et småfly det var snakk om, fikk regelrett skikkelig sjokk når jeg så det på TV! Og så var det samme dagen jeg fikk bekreftelse på at jeg ventet smått!!
Gummelillan Skrevet 12. september 2006 #8 Skrevet 12. september 2006 Utrolig nydelig dikt! Skulle ikke mer til og nå sitter jeg her og sipper ;-) Ikke helt enig politisk, men den lar jeg ligge... Men tusen takk for at du delte det diktet med oss!
♥Snulder Skrevet 12. september 2006 #9 Skrevet 12. september 2006 Jeg hadde svangerskapspermisjon med Sebastian - han var 9 uker. Tenkte hvor gal verden var - og jeg hadde nettopp født et nytt lite uskyldig nurk inn i galskapen!
Reveenka Skrevet 12. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 12. september 2006 Vet mange tenker det, men jeg har snudd på det jeg: Tenk om det er akkurat MITT barn som vil tilføre denne gale verden noe nytt, viktig eller godt? Hvis ikke akkurat DETTE barnet var blitt født, ville verden gått glipp av en som ville utrette noe positivt... Men det er ikke alltid så lett å tenke slik; det skjer så mye fælt der ute - og hvordan skal jeg klare å beskytte mine dyrebare små mot alt vondt... Det kan man jo ikke...
lifa og Eline Skrevet 12. september 2006 #11 Skrevet 12. september 2006 Var på jobb da vi hørte på radioen på ettermiddagen at det hadde skjedd. Vi satt noe lamslåtte tilbake og vi gikk inn på innternett med jevne mellomrom resten av dagen for å få oppdatteringer. Var forøvrig en tirsdag!
Karomamma Skrevet 12. september 2006 #12 Skrevet 12. september 2006 Kjempefint dikt, Northernlights! Er ikke heller enig med deg vedr. Bush, men kan om ikke annet fortelle at temaet "ekstreme muslimer" er hyppig diskutert her i gamle Norway også...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. september 2006 #13 Skrevet 13. september 2006 Var i begravelse. Hørte det i bilen på vei hjem. Tenkte at jeg måtte ringe til Arizona (har familie der). Men hallo.... de hadde jo ikke stått opp ennå. Litt rart å tenke på at vi visste dette lenge før de stod opp i Arizona. Det politiske lar jeg ligge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå