Gå til innhold

For mye morsmelkerstatning? hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalt dose pr døgn er 700 ml og hun spiser over 800 ml.

Skal høre med helsesøster men vil høre her også. Hun er snart 8 uker.

Er det ok? Eller bør jeg holde igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så små regulerer dem inntaket selv. Når det er fullt "renner det over" :o) Vær glad for at hun spiser godt! Anvisning på pakken er bare veiledende og de færreste følger dette nøyaktig. Alle babyer har ulike behov. "La hun spise til hun er mett, så små babyer kan ikke overspise" - dette var beskjeden jeg fikk da jeg henvendte meg med samme bekymring til barneklinikken i Bergen!

Gratulerer med ny verdensborger forresten :o)

Skrevet

Takk skal du ha!

:o)

Skrevet

Takk!

Ditt også ;o)

Skrevet

Vi hadde den samme bekymringen. Fikk høre av hs at hun ikke burde drikke mer enn 1 liter om dagen (for tøft for nyrene), som gjorde at vi begynte med litt grøt når hun var 3 1/2 mnd. Dermed ordnet det seg. Så 800 ml skulle vel være ok, skulle jeg tro

Skrevet

De bør nok ikke drikke mer enn max anebefalt. Babyer som drikker av flaske kan bare "drikke og drikke" og kjenner ofte ikke sin egen "begrensning", desverre. For mye mme kan føre til for stiv muskulatur, og fett på kroppen deres som ikke er barnefett dvs. at kroppen lagrer dette kunstige fettet og blir ikke kvitt det slik som morsmelks-fett....

Men er jo litt tidlig å begynne med grøt eller vann da, men vær litt forsiktig med all melken... og NEI, jeg mener ikke du skal slanke babyen din, men unger som får mm som er gode og runde er "noe annet" enn mme babyer som er gode og runde. pga. kunstig kontra naturlig melkefett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...