Gå til innhold

jeg gir opp snart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trudde hun skulle legge på seg jeg no.. siden jeg ga fløte i melka og slike ting.. men nei da.. fortsatt ikke opp et gram... men en lilten trøst var at hun har strekt seg da.. men for en evig kamp da.. blir sliten av det der jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff,ja,jeg føler med deg.Vi tilsatte ekstra pulver i melken da lillegutt var liten+olje i maten hans for å tilføre ekstra kalorier,men uten noe nytte.Han hadde melkeallergi,så så mye fløte ble det ikke den gang.Nå er den tid over og han kan spise melkeprodukter.Nå spiser han ganske bra,men har framdeles problemer med å gå opp i vekt.9,1kg og snart 3 år er ikke mye...

Vi har også hatt mye veiinger uten resultat.Vet det er slitsomt.

Skrevet

Hei

Uff dette var ikke bra å høre, trodde at det gikk bedre med dere. Fløten gjør ikke susen, hva gjør man da?? Har dere kontakt med sykehuset??

Vi var på helsestasjonen i dag og mi jente har heller ikke lagt på seg så mye på en mnd, men så er vi syke da. Vært forkjølet i to uker vi nå, det er slitsomt når vi er det begge. 20 gram hadde hun gått opp på en mnd. Så nå er hun 7750 gram og 70 cm lang.

Hvor stor/liten er jenta di???

Jeg håper alt går bedre for dere nå fremover og at hun legger på seg nå.

*klem*

Skrevet

hei

å så stor jenta di har blitt! kjempe bra..

hun min er 7580 gram og 69 cm..

sykehuset har jeg nesten gitt opp.. ikke noe hjelp å få der.. blir aldri innkaldt heller.. har masa som bare det vi og på helsestasjonen.. har fantastisk helestasjon da.. evig takknemelig for dem.. men sykehuset er jeg drit forbanna på.. dem har skulle sett på lungene hennes for 2 mnd siden.. enda så har vi ikke fått hørt noe fra dem. også skal vi på det timet å.. det har vi skulla egentlig vært for en mnd siden.. men det er jo umulig å få tak i noen der da.. men min datter er frisk og rask ellers da.. står ikke på det.. men lell. hehe..

Skrevet

Uff, så utrolig frustrerende. Jeg kjenner meg absolutt igjen....Gutten min legger også saaakte på seg. Er 66 cm lang og 6240 gram (ligger på nederste kurve for vekt/høyde, på kurven for korigert alder ligger han under den nederste)

Syns det er rart ikke sykehuset tar tak i det. Kanskje fastlegen kan gi dere henvisning til ernæringsfysiolog? Eller må man gå vegen om barnelege på sykehuset da? Vi ble henvist fra sykehuset, men de samarbeider fint på ullevål syns jeg. Hvilket sykehus hører dere til?

Vi fikk noen råd fra ernæringsfysiologen, men dere har muligens allerede prøvd de? Hehe hvertfall fløte :o)

- Fløte, enten tilsatt i mat eller på skje. Vi knuser avocado og rører i fløte, det elsker han og gir MYE kalorier.

- Flytende margarin i mat, istedefor olje- rett og slett fordi barn ofte liker den smaken bedre enn olje.

- En måleskje ekstra pulver mme pr 100 ml

- Om h*n spiser lite, så pass på at den som går inn har ekstra mye kalorier.

- Brød med margarin og pålegg

- Grøt som det kun skal tilsettes vann i skal vi ha opp i mme pulver også for å få i litt ekstra mat (men da vil ikke gutten min ha)

Hmm det var kanskje ikke noe særlig nytt her?

Men er problemet deres at hun ikke spiser nok eller spiser hun mye uten at det gjør utslag på vekta? Husker ikke helt hva du har sagt om dette tidligere....

Lykke til videre :o)

Skrevet

Kjedelig å høre at dere begge fortsatt sliter med å få ungene til å legge på seg. Vi bytta ut malt i grøten med laktulose vi for å redusere mengden cal.

Har ingen tips, sender en klem..

Is&B, nå som

Skrevet

gutten sim mamma!

jeg har prøvd alt det der.. men det hjelper ikke...

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner ikke historiene deres (er rimelig fersk), men det kunne vært kjekt å vite i hvilken uke barnene deres ble født i forhold til at dere synes de legger dårlig på seg. Gutten min ble født i uke 3106 og er nå 12 uker (4 uker korrigert...). Greit å vite hva som kan komme av bekymringer...

Skrevet

Gutten min er født i uke 28+1 (8mnd korrigert), og husker jeg ikke helt feil er jenta til to prinsesser født i uke 27.

Vi har absolutt ingen andre problemer med gullet enn vektoppgang, og er veldig glad for det- selv om vi sliter noe sinnsykt med akkurat det da. Bare glad det ikke er mer i tillegg.

Til Doppler ( mye nick-skifte :o): takk for omtanke! Setter pris på det.

Til to prinsesser:

Vil bare si at jeg virkelig føler med dere, tenkte kanskje dere hadde prøvd ut rådene vi har fått, men syns jeg burde nevne det ( bare i tilfelle de var uprøvd). Har helsestasjonen deres nevnt noe om å få resept på ekstra kallorier til å putte i maten?

Nå har jeg ikke flere tips, var vel egentlig ikke det du var ute etter heller, og jeg vet hvor irriterende det er få masse råd som ikke fungerer. Særlig helsestasjonen vår syns jeg kommer med mye unyttig. Lurer litt på om at deres tips om å legge han oftere til var det som virkelig skapte puppenekten her i huset.....skulle ikke hørt på de da. Etterpåklok er det lett å være ja.

Lykke til videre igjen hvertfall, så kan vi jo håpe at vi bumper borti en eller annen lege eller noen andre som har superløsningen til oss, og vips så eser de ut gitt :o)

Er jo forresten flott at hun har blitt lengre da, det trøster jeg meg med hvertfall- at så lenge hodet og lengden øker så kan han alltids bli tykk senere i livet.

Skrevet

gutten sin mamma!

greit at du skriver alt man kan prøve siden det er flere som leser og kanskje dem også får noen ideer:)

no prøver vi noe fra helsekoseten som hun skal drikke.. som tilsvarer litt av hvert.. så får vi se..

jenta mi ble født i uke 27 ja.. og var 720 gram no er hun snart 16 mnd litt over 12 mnd korrigert.. til du som lurte på det:)

Skrevet

Takk takk :)

Godt å høre at det går bra med deres gull :)

Vår gutt kom 31+6 (og ikke uke 3106...) *ler*

Skrevet

Hei du!

Vi har hatt store problemer med vekten til vår gutt!

Løsningen for oss har vært å koke kraftben og tilsette i all grøt og middag. Lillegutt elsker det og nå håper vi vekta snart går opp :)

Vet det høres utrolig kvalmt ut, men det smaker faktisk bra!!

Skrevet

kraftben? hva er det? mulig jeg er tett i pappen no altså,, hehe.. vi har begynt med noe drikke som skal være mye næring i.. og der ut som det hjelper.. lagt på seg 500 gram på 14 dager no..

Skrevet

og det ser ut som det hjelper.. det var det jeg prøvde å skrive..

Skrevet

he he... Visste heller ikke det. Det heter kraftben og ligger i frysedisken. Kokes i flere timer, deretter siler man ut "slingsene". Brukes som regel til sauser osv. Vi fryser dette ned i små porsjoner og tar ca en teskje i hver porsjon mat. Er rent fett med masse god smak i.

Skrevet

500 gram på 2 uker er jo fantastisk!!!!! Hipp Hurra for dere :o), så deilig!

Hva heter det fra helsekosten som hun får drikke? Kanskje det er noe for oss også?

Er det reseptbelagt? Bør vi spørre legen først?

Dette vil vi også prøve altså!

Skrevet

ja 500 gram er kjempe bra.. bare på sykehuset hun hadde så bra oppgang.. hehe.. no husker jeg ikke helt hva det heter.. vi er tom og har kasta siste boksen.. men jeg har bestilt mer så jeg legger inn et innlegg om det når den har kommet.. det er ikke reseptbelagt.. den er beregnet for barn fra 1 til 6 år.. finnes sjokoladesmak, bannansmak og jorbærsmak.. vi har snakka med helsestasjonen om å kanskje få det dekt.. hun skal hvertfall se om det lar seg gjøre... jeg vil annbefale denne jeg altså.. den er beregnet for barn som ikke legger på seg.. f.eks når dem er syk og ikke vil spise..

Skrevet

Hørtes ut som en liten proteinkur det da :o). Har du en smak å anbefale fremfor en annen?

Gutten min er 1 år om 3 uker så da setter vi i gang! Har faktisk prematurkontroll på sykehuset dagen før bursdagen hans så da kan vi jo sjekke med legen først, så ikke vi får huden full etterpå....

Kjempeflott om du skriver det innlegget altså- jeg leser!

Bestiller du på nettet, eller er det bestillingsvare hos helsekosten? (Noe de ikke har i hyllene mener jeg)

Er det helsestasjonen som har anbefalt dere dette eller har du funnet info selv?

Brukte dere den lenge før du merket vektoppgang, eller var det øyeblikkelig virkning?

Også bare ett siste spørsmål fra masekråka, tilsettes det i melka, eller kan det også tilsettes i vann?

Skrevet

vi har bare prøvd sjokolade vi.. og den liker hun.. denne skal ikke blandes med noe.. kan sikkert gjøre det men man behøver ikke.. ser ut som en kjeftboks.. er med sugerør og greier.. men jeg heller det over på flaske.. dette bestiller jeg på helsekosten.. det vsar helsestasjonen som sa jeg kunne prøve dette.. vi merket vektoppgang med en gang vi.. bare spørr om mer hvis du lurer på noe.. har fortsatt ikke fått den så jeg vet ikke navnet enda..

Skrevet

Tusen takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...