mamma sin kompis Skrevet 12. september 2006 #1 Skrevet 12. september 2006 Og jeg er av den typen som blir lett sint, men vil ikke bli det ovenfor han. Hva skal jeg gjøre?Prøver å vise at han ikke skal gjøre sånn, men heller si mamma vist det er noe. Ja, han er bare 10 mnd, men de skal jo begynne å forstå hva som er rett og galt. ja og nei. Er jeg storforlangende nå??? Virker litt at det er trass... Hylinga hans skjærer igjennom marg og bein. Håper det bare er en fase....for blir han sånn, ja, da klikker jeg, og da vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. Redd jeg kommer til å gjøre noe vondt mot han, og det vil jeg rett å slett ikke....Uff!! Noen med gode råd, hva jeg kan gjøre??? Hjelp!!
Mamma´n til A og F Skrevet 12. september 2006 #2 Skrevet 12. september 2006 Ja, å være foreldre er en stor tolmodighetsprøve. Tror det er lett å forvente for mye av de og hva de forstår. Når han roper kan det jo være flere ting. Kanskje han elsker å høre stemmen sin, teste den ut. Eller han kjeder seg og ber om variasjon. Prøv å avlede han når han begynner å rope, finn noen nye leker, dra ut kjøkkenskuffen og la han hamre løs(om du orker da:D) De sier jo at man skal gi masse oppmerksomhet på "god" oppførsel og overse det vi ikke ønsker. Men når det gjelder ropingen mistenker jeg at han vil ha oppmerksomhet/ variasjon. Det blir jo feil å overse da. Som sagt lett å tro de skjønner så mye.Et lite eks, min datter( 3 år) grisa rund på kjøkkenbordet. Kjente jeg ble mektig irritert. Ba henne rydde det opp, hvorpå hun kosta alt på gulvet. I det jeg åpner munnen for å irettesette henne, ser jeg hun er mektig stolt over at hun har "ryddet". Og ja, lover deg at det med ropinga bare er en fase. Lykke til med gutten din!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2006 #3 Skrevet 12. september 2006 Hvis jeg selv blir litt irritert eller stresser litt, blir jenta vår på 9 1/2 mnd bare sintere. Men hvis jeg er tålmodig og rolig, og heller avleder henne fra det hun vil holde på med og finner på noe annet, så går det SÅ mye bedre. Så tålmodighet er vel greia. De forstår vel ikke så mye om hva som er rett og galt enda. Det må nok mange gjentagelser til for at de skjønner hva som er galt. Så jeg tror at hvis du prøver å se positivt på det, og er rolig, vil barnet også bli tryggere og roligere. Lykke til!
mamma sin kompis Skrevet 12. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2006 Det skal være sikkert og vist. Bruker å si til meg: vent, det blir verre! Du har sannsynligvis rett - variasjon og oppmerksomhet - det skal han få Det går seg vell til, men er redd jeg gjør noe feil. Vil jo oppdra han mest mulig fornuftig. Men er vell i det tidligste laget. Men han skal vite hva som er rett og galt. Skal tidlig krøkes til en god.....er det ikke det de sier. Men ellers er han en hel skjønn gutt!! Rett å slett mamma sin kompis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå