Gå til innhold

Urolig søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har holdt på med avvenning av Guro nå i det siste, og det har i grunnen gått knirkefritt. Etter 4 netter var ting helt ok, hun våknet et par ganger og sutret, fikk vann/smokk, og sov videre igjen.

Mor så lyset i enden av nattesøvn-tunellen.

Men nå, i de siste par nettene, har hun begynt å våkne og være totalt utrøstelig igjen! Sutrer, om vi lar henne ligge og sutre litt ender det i strigråt. Hun sovner når vi kommer og stryker henne på kinnet og synger litt sang og lar henne vite vi er der, men våkner igjen i det øyeblikket vi forlater henne. Og sånn kan hun holde på i mange tiiiimer! Rimelig utmattende kan man si.

I morges kapitulerte jeg klokka 5, og tok henne opp i senga vår og ga henne pupp. Hun spiste godt, men jeg tror ikke det var sult som gjorde at hun våknet hele tiden (spiser ca 3 faste måltider om dagen nå). Hun sovnet igjen, tett tett inntil meg, og ville ikke ligge noe annet sted. Koselig, på en måte, men lite nattesøvn på mor da...(noe jeg merker nå, her jeg sitter på skolen...*gjeeespe*)

Men over til spørsmålet: kan så små barn ha mareritt? Kan det være derfor hun våkner? Eller er det en form for separasjonsangst? Pappaen har begynt permisjonen nå, så hun ser jo mindre til meg enn vanlig...

Uff, ble usammenhengende dette, litt trøtt sjø ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at hun er 8 mnd, og at denne urolige søvnen begynte tre dager etter at hun egenlig var natt-avvent.

Skrevet

Ingen som har råd/trøst/lignende episoder å komme med? Av og til er det god hjelp i å høre "sånn har vi det også!"

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...