Gå til innhold

Barnebursdag, 3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart blir snuppa 3 år og vi skal feire vår første barnebursdag her i huset. Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre det veldig enkelt og invitere noen få barn (med foreldre) til kaker en lørdag formiddag. Men så begynte jeg å lure på om det kanskje ville være moro å ordne med noen leker - skattejakt e.l.? Noen som har erfaringer eller tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har feiret 3 årsbursdag, og vært i flere 3 årsbursdager.....

Her er mine tips :-)

- Alltid begynn med hot-dog eller pizzasnurrrer eller hva dere måtte velge av mat. Server dette FØR du setter ut kaker og synger bursdagssang. Veldig greit at ungene spiser mat FØR de får servert kaker og den slags. Dette blir iallefall gjort i alle de bursdagene vi har vært i.

1.Lag sjokoladekake i langpanne (Toro sin er super, men husk 1 1/2 poser til en stor langpanne). Skjær ut kaken og legg aluminiumsfolie over et utklipt fat av dolly dimples pappeske eller lignende. Skær ut et stort stykke av langpannekaken (slik at det blir en kake, ikke stykker) og legg den på fatet av papp og aluminiumsfolie). Dekk med sjokoladekrem (bruk da hardt smør ikke smeltet smør sammen med melis, kakao evt.oboy og litt sterk kaffi). Smør kremen utover, og bruk bløtekaketubespray til å dekke kaken med krem rundt kantene. Pynt med non stop og seigmenn. Et alternativ er å lage sjørøverkake. Lag noen siel av slike tregrillpinner og tre innpå svart papir. osv. osv men dette er vel en jente eller:-) ???

2. Muffins er alltids populært også. Oppskriften står på slike muffinspapirsformer som kjøpes i butikkene. Pynt med glasur og non stop eller noe på toppen....

3. Gele med vaniljesaus er nam nam....... Husk en trenger mange pakke. Brukte 3 pakker gele til 10 unger tror jeg...

4. En kake til de voksne(selv om de spiser sjokoladekake også...) ostekake eller annet....

5. Del det resterende av langpannekake opp i kakestykker slik at de voksne kan spise av det.

Leker: har ikke vært noe leker egentlig, ungene har nok med hverandre.. Men når ungene kommer med pakkene sine, kan de sitte på gulvet med hver sin pakke og så leke flasketuten peker på. Den som flasken peker på skal gi pakken til bursdagsbarnet som også sitter i ringen.

Etter kakestyret og den slags kan dere leke fiske. At dere har en fiskestang og hver og en får fiske opp hver sin pose med godteri eller noe.Ungene står på en stol og så fisker de over et pledd der du står på andre siden og fester på godteposene.

Eller at du gjemmer godteposene og ungene må leke etter de. Persolig har vi aldri hatt godteposer da jeg synes det er mer enn nok med nonstop osv. som er på kakene, og sjokoladekaker, brus osv. i seg selv....

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg hadde tenkt å servere pølser før kakene, men var redd det ville bli litt mye... Men nå tror jeg at jeg gjør det allikevel. Vi får se hva jeg gjør med evt leker - ser for meg at tiden kommer til å gå så fort av seg selv at det ikke blir behov for noe slikt. Men da har jeg noe i bakhånd hvis det skulle føles riktig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...