Gå til innhold

Hvor reise i mars/april?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå håper jeg på mange tips altså...

Vi er en familie på 4 (barn på ca 3 1/2 og 1/2 år ved reisestart) som har lyst til å dra på en tre ukers tur i mars/april. Vi vil til et sted der det er varmt (med bademuligheter) og barnevennlig (selvfølgelig) uten at vi må fly så altfor langt... I tillegg ønsker vi oss muligheter for å dra på små utflukter som et avbrekk i strandlivet. Er dette mulig å få til mon tro? Har tidligere fått tips om Mallorca og syntes det hørtes bra ut, men nå lurer jeg på om det kanskje ikke er varmt nok i mars/april...? Hva med Kreta, er det bra på denne tiden av året? I såfall hvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mallorca er en utrolig flott øy, men det er Kreta også :-)

Temeperaturmessig mener jeg de ligger ganske likt på våren; ving.no sier 17-20 grader på Kreta og 17-19 grader på Mallorca.

Man kan leie bil og oppleve mye forskjellig på begge øyene, søk litt info på nett, lån bøker på biblioteket eller kjøp noen reisebøker. På Kreta har vi bodd i Rethymnon, utenfor Chania og på Vings Sunwing Resort i Makrigialos. Blue Village Caldera Beach (Star Tour), Blue Star Ibiscos Garden (Star Tour - Rethymnon) er også flotte familievennlige anlegg.

Selv drar vi mye til fastlandet i Spania; flyr til Alicante/ Murcia, leier bil på flyplassen og rekkehus/hus gjennom www.spaniasommer.com. Bor i Torreviejaområdet; Ciuda Quesada, men det finnes mange flotte steder, strender og ting å oppleve. Man har flotte turmuligheter/ parker, dyreparker, Isla Tabarca, Alicante by, Altea, Javea etc...

Skrevet

Du høres ut som en erfaren reiser ja:-) Er det varmt nok å dra til fastlands Spania på den tiden av året tror du? Takk for gode råd og tips!

Skrevet

Vi var 5 uker utenfor Torrevieja ifm permisjonen, og da reiste vi i midten av februar og kom hjem i slutten av mars.Vi hadde bassen på anlegget vi leide rekkehus på, og det ble flittig brukt, hadde et par turer på stranden i slutten av perioden, da var det begynt å blir varmere. Er nok ikke så varmt som om sommeren, men som en varm norsk vår/ forsommer. Ukene i feb var for spanske forhold å være, kalde; det hadde ikke vært så kaldt på 50 år ca, og da var det vel rundt 15 grader. Så tok det seg opp i mnd skiftet feb/ mars.

Finnes også mange fine hotell på fastlandet om dere skal bo på det; www.bookings.net er verdt et besøk.

Bare spør igjen om du lurer på noe!

Skrevet

Takk skal du ha! Jeg skal snart ut i permisjon og skal da sjekke internett-sidene du har anbefalt:-)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...