snull Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Hun vil IKKE ha mat mer enn hver 4 time pronto!!! Er redd dette vil ødelegge for melkeproduksjonen min? Gjør seg raskt ferdig også...toppen 4-5 min! Får ikke fyllt henne opp før hun legger seg for kvelden heller....for hvis hun vil ha mat klokken 18, er det ikke snakk om å spise klokken 20 igjen..... Idag har hun spist klokken 6, 11,15 og 19. Er ikke dette litt sjeldent? Hun spiser som regel 2-3 ganger om natten også...
Tigergutt Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Før 3,5 mnd spiste snuppa mi hver 2-3 time. Hun kunne spise i nesten 20 - 30 minutter Fra 3,5 mnd alderen begynte hun å spise hver 3-4 time. Nærmere 4 timer enn 3. Nå suger hun bare 4-5 minutter, så er hun mett. I følge helsesøster får hun i seg mer mat på denne tiden enn de 20-30 minuttene hun diet tidligere. Sugeteknikken har effektivisert seg, og hun får i seg mer på kort tid. Snuppa mi spiser også 2 - 3 ganger om natten.... Jeg har masse melk, og det ser ikke ut som om melkeproduksjonen minker selv om man ammer hver 4 time.
snull Skrevet 11. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2006 Godt å høre...hun er superfornøyd når hun har gjort unna sine minutter ved puppen, så jeg regner med hun er mett og go da. Skal på 4mnd kontroll imårra, så er spent å se ann vekta hennes. Savner jo at vi kan kose oss med ammingen og bruke litt lengre tis, men det er det ikke snakk om. Når hun er ferdig så er hun ferdig!! Bestemt lita frøken! Hvordan gjør du det med tanke på kveldspuppen da? Tar hun til tross for at det er kort tid siden sist amming?
Tigergutt Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Nei, hun vil kun spise når hun er sulten eller tørst. Når hun var mindre kunne hun spise i ett sett. Bare jeg la henne til puppen, så spiste hun. Dette forandret seg også etter 4 mnd alderen. Nå spiser hun KUN når hun vil selv. Legger jeg henne til, og hun ikke er sulten, spenner hun kroppen som en banan vekk fra puppen. Det nytter ikke å "true" henne til puppen. Hun blir rasende om jeg prøver. Vi har egentlig greie rutiner her hos oss. Jeg teller selvfølgelig timer mellom hver gang jeg skal mate henne, og styrer inn mot kvelden. Ser jeg at det blir feil ved legging, prøver jeg å knipe 15 minutter her og der. Altså legge henne til puppen etter f.eks 3 timer og 45 minutter. Det fungerer hos oss. Stort sett så spiser hun mat rundt 06-tiden. Da er det pupp. Neste måltid er pupp ca kl 10. Så får hun litt frukt ved 12-tiden, pupp kl 14 og så er det grøt kl 18. Etter grøten blir hun stelt og badet kl 18.45, og så får hun pupp kl 19.15. Slik har vi hatt det i i over 1 måned nå.
snull Skrevet 12. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2006 Takk for svar, kjekt å høre at dette er helt normalt! Opprettholder du melka di tiltross for at hun pupper så sjeldent da? Lurer på om jeg må pumpe meg(ser helst at jeg slipper, får det ikke helt til)!
snull Skrevet 12. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2006 Sorry..så du hadde svart med på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå