84 mamma Skrevet 11. september 2006 #1 Skrevet 11. september 2006 Me har ein gut som søv ganske lenge om morgonen. Han kan sova til -10-10.30. Veldig fint for meg om morgonen, så eg klagar ikkje. Men så held ahn det gåande til ganske seint. Det er ca 12 timar mellom første og siste måltidet. Så han sovar som regel ikkje før 22. Det eg lurer på er om eg bør vekka han tidlegare for å få han tidlegare i seng om kvelden. Er jo fint med litt voksentid...
Gjest Skrevet 11. september 2006 #2 Skrevet 11. september 2006 Hadde nok kanskje vekket han tidligere, ja. Med min gutt så regulerte han det selv, altså han sovner kl. 19 og er oppe mellom 07-09. Men noen trenger å ordne litt i sovemønsteret . Jeg syns i hvert fall det er knalt med voksentid på kveldene, for om babyen sover til 10 så gjør du det også. Så for meg er det gull verdt at jeg får 4-5 timer for meg selv (eller sammen med sambo) på kvelden.
Mamma`n til Sofie Skrevet 11. september 2006 #3 Skrevet 11. september 2006 Jenta vår sovnet klokken 23, fikk mat klokken 06 og sov igjen til klokka 10. Vi snudde døgnet litt stegvis med en halvtime i gangen, med at vi vekket henne en halvtime tidligere. vi ristet henne ikkje slik at hun våknet, men strøk henne forsiktig eller løftet litt av dynen, slik at hun våknet mest mulig "naturlig".. Nå sovner hun ganske tidlig da (7-8 tiden), sover til 1-2 tiden for å få pupp, og så få hun pupp i 6 tiden igjen. hun sovner da til igjen til ca klokken 9. dette er kjempeherlig! hun er forresten 3 mnd..
Tigergutt Skrevet 11. september 2006 #4 Skrevet 11. september 2006 Snuppa mi snudde døgnet de første månedene. Det var først da vi begynte med faste rutiner at vi fikk endret dette. Ved ca 2 mnd sto vi opp ved 08.30 - 09.00 tiden, og ved 18.30 tiden begynte vi med kveldsstellet. Kl 19 gikk vi inn på kaldt og mørkt soverom, ga pupp på sengkanten, sang nattasang og så ned i egen seng. Etter godnattkyss og enda en sang sovnet hun stort sett. Etter 4 dager gikk denne rutinen strålende, og hun har sover hver kveld fra kl 19 - 19.30 siden. Nå er hun 5 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå