Gå til innhold

Grøt.. Men handler ikke om alder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke starte noen diskusjon om barnet skal/bør/kan få grøt ved 4 mnd, men lurer på noen andre ting rundt dette med grøt..

Gutten min er 4,5mnd, og har akkurat begynt med grøt. Han spiser et par-tre skjeer hver dag. Men det går ikke så kjapt, og grøten blir fort kald. Hva gjør dere? Varmer dere flere ganger? Og kan man egentlig det når man blander med mm..?

Også lurer jeg på om det er best å gi på kvelden? Vi begynte med det, men da er han som regel så trøtt.. Er det ok å gi på ettermiddagen i stedet? Da får det jo ingen effekt mht å sove lenger på natta, men..

Hmm..mye rart jeg tenker på gitt. Men håper noen har erfaringer å dele.

Han våkner forresten 1-2 ganger om natta, får pupp og sovner igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei!

hvis du setter grøtbollen i et vannbad med varmt vann, så holder den seg varm, her NEKTER lillesnupp å spise kald grør, nemlig:)

og gir du grøt på ettermiddagen, vil det jo ha litt effekt utover natta, for den "varer" jo lenger, uansett har jeg hørt at grøten bør gis minst en time før sengetid, husker ikke hvorfor;)

Skrevet

Tror ikke du bør varme den flerre ganger.

Når det gjelder smaksprøver bør du gi på formidagen tidlig ettermiddag.

Her var snuppa oppe i en porsjon i løpet av en uke og det tok 5 uker med grøt før hun sov hele natten. da hadde hun fått 2 porsjoner i 3 uker av de 5.

Innførte middag når hun sov hele natten og etter 3 uker begynte hun å våkne igjen om natten får da bryst for å sovne igjen.

Skrevet

I tilvenningsfasen ga jeg grøt midt på dagen. Dette fordi snuppa var opplagt og nysgjerrig på noe nytt. Etterhvert forskjøv jeg "måltidet" mot kvelden.

Nå gir vi grøt kl 18. Gir jeg senere blir hun for trøtt, og nekter å spise. Kl 18 grøt, kl 18.45 bad og stell og kl ca 19-19.15 pupp på sengekanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...